نتانیاهو دست به دامن پوتین شد

نتانیاهو دست به دامن پوتین شد
سه شنبه 3 مهر 1397 - 17:05

پایگاه خبری 'العرب الیوم' در گزارشی، از تلاش های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای منصرف کردن 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه در انتقال سامانه ضد موشکی 'اس 300' به سوریه خبر داد.

العالم - آسیا

این پایگاه خبری فلسطینی روز دوشنبه در گزارش خود تصریح کرد: نتانیاهو برای حل بحرانی که در اثر سرنگونی هواپیمای روسی در حریم هوایی سوریه پیش آمده و روسیه، تل آویو را مسوول سقوط آن می داند تلاش می کند تا این کشور را از اجرایی کردن اقدامات ضد اسراییلی از جمله تصمیم برای تجهیز سوریه به سامانه موشکی اس - 300 باز دارد.

العرب الیوم به نقل از منابع سیاسی در تل آویو افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، وزرا و دیگر مسوولان این رژیم را از هرگونه واکنشی که بر شدت این بحران و خشم روسیه بیافزاید بازداشته و از آنها خواسته تا حل این مساله را به شخص وی و وزرا و ژنرال هایی که انتخاب می کند واگذار کنند.

طبق گزارش این پایگاه خبری، نتانیاهو سعی دارد در اسرع وقت بویژه پیش از تجهیز سوریه به سامانه موشکی اس 300 با پوتین دیدار کند.

«سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه نیز در بیانیه ای که روز گذشته (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع روسیه منتشر شد، اعلام کرد: سوریه سامانه پدافند هوایی اس - 300 را طی دو هفته آینده به سوریه ارسال می کند که از قدرت دفاعی بالایی برخوردار بوده و تحویل آن به ارتش سوریه توانمندی دفاعی آن را بالا خواهد برد.

روزنامه روسی «کومر سانت» نیز گزارش داد: مسکو چهار گردان از سامانه موشکی اس - 300 را به سوریه خواهد فرستاد که ممکن است به 6 تا 8 گردان افزایش یابد.

این روزنامه به نقل از منابع خود، هدف از ارسال این سامانه را حمایت از تاسیسات موجود در ساحل سوریه و پوشش مرزهای این کشور و سرزمین های اشغالی و نیز مرزهای سوریه با اردن، عراق و لبنان اعلام کرد.

همچنین تارنمای شبکه خبری 'آروتز شوا' در تحلیلی با عنوان 'روسیه به اسراییل خیانت کرد' نوشت: تحویل سامانه موشکی اس - 300 روسیه به سوریه و بکارگیری ابزارهای الکترومغناطیسی توسط روسیه در قسمت شرقی دریای مدیترانه به قصد مسدود سازی رادارها و سیگنال‌های ماهواره ‌ای جنگنده‌ها، به شدت مانع توانایی بازدارندگی اسراییل از گسترش نظامی ایران در سوریه می شود.

روزنامه 'جروزالم پست' نیز نوشت: سامانه پیشرفته اس - 300 یک رشد مهم در سامانه دفاع هوایی سوریه و تهدیدی برای جنگنده های اسراییلی است، زیرا این سامانه قادر به رهگیری اهدافی مانند هواپیما و موشک های بالستیکِ با برد بیش از 300 کیلومتر است.

** نتانیاهو: حملات به سوریه ادامه می یابد 
در همین حال، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش به تصمیم روسیه برای استقرار اس -300 در سوریه گفت: به حملات خود در سوریه ادامه می دهیم. 

به گزارش شبکه خبری 'روسیا الیوم' به نقل از شبکه صهیونیستی کان، نتانیاهو پیش از ترک سرزمین های اشغالی برای شرکت در نشست مجع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد که به مقابله با حضور نظامی مقاومت در سوریه ادامه می‌دهیم و در عین حال هماهنگی میان اسراییل و روسیه نیز ادامه خواهد داشت. 

همچنین روسیا الیوم گزارش داد: شورای امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی به نیروهای نظامی این کشور برای ادامه عملیات نظامی در سوریه و حفظ هماهنگی ها با روسیه دستور داده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها