علمای اهل سنت عراق حمله تروریستی اهواز را محکوم کردند

علمای اهل سنت عراق حمله تروریستی اهواز را محکوم کردند
سه شنبه 3 مهر 1397 - 18:19

جماعت علمای عراق (اهل سنت) حمله تروریستی اهواز را به شدت محکم کرد و خواستار وحدت صفوف و توجه همگانی به اهمیت تهدیدات علیه امت اسلامی شد.

العالم - ایران

جماعت علمای عراق به ریاست شیخ 'خالد الملا' روز سه شنبه در بیانیه ای تاکید کرد: با اندوه و غم فراوان خبر حمله تروریستی اهواز را دریافت کردیم. این حمله جزوی از اقدامات تنبیهی علیه جمهوری اسلامی ایران بدلیل رهبری جبهه مقاومت و عزت و کرامت امت اسلامی است. 

بیانیه با اشاره به این که حمله تروریستی اهواز را با شدترین لحن ممکن محکوم می کند، آورده است: هدف قرار دادن جمهوری اسلامی با این رفتار نفرت انگیز یادآور سلسله اقدامات خونریزانه (در منطقه) و افشاگر هویت کسانی است که پشت این اقدامات ایستاده اند و از تروریسم حمایت می می کنند و سرنوشت امت را به خطر می اندازند و به خون مردم مسلمان بی حرمتی می کنند. 

در این بیانیه آمده است: این گونه اقدامات ما را می خواند تا نسبت به رویکرد آمریکا در به زانو در آوردن دیگران و نیز نسبت به کسانی که در دشمنی با جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی با آمریکا همراهی می کنند بیشتر تامل کنیم. 

بیانیه در این خصوص همچنین به نقش جبهه مقاومت در دفاع از حقوق ملت های مظلوم و در درجه نخست ملت فلسطین به عنوان عامل دشمنی آمریکا با آن اشاره کرده است. 

جمعیت علمای عراق همچنین با تاکید بر موضع قاطع خود در مخالفت با خشونت و تروریسم، شهادت جمعی از مردم بیگناه ایران در حمله تروریستی اهواز را به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و ملت ایران تسلیت گفته و از خداوند متعال شفای عاجل را برای مجروحان این حادثه مسالت کرده است. 

حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز روز شنبه 25 شهید و 60 زخمی بجا گذاشت. 

در میان شهدای حمله تروریستی اهواز تعدادی افراد غیر نظامی از جمله زن و کودک نیز وجود دارند که برای دیدن رژه نیروهای مسلح به محل آمده بودند. 

با گذشت چند روز از این حمله تروریستی، موج وسیع محکومیت ها در عراق از جانب رهبران و شخصیت های برجسته سیاسی این کشور همچنان ادامه دارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها