ترکیه: در مبارزه با ترور، کنار ایران هستیم

ترکیه: در مبارزه با ترور، کنار ایران هستیم
سه شنبه 3 مهر 1397 - 18:28

معاون وزیر امور خارجه ترکیه با محکوم کردن حادثه تروریستی در اهواز گفت: در مبارزه با ترور، در کنار ایران هستیم و این واقعه تلخ را به مردم و دولت ایران تسلیت می گوییم.

العالم - ترکیه

«فاروق کایماکچی» معاون وزیر امور خارجه ترکیه گفت: امیدواریم عوامل این اقدام تروریستی دستگیر شده و در مقابل عدالت و قانون به سزای اعمال خود برسند.

معاون وزیر امورخارجه ترکیه اظهار امیدواری کرد که مجامع بین المللی در مبارزه با ترور اقدام مشترک انجام داده و همگامی خود را در این زمینه به نمایش بگذارند.

کایماکچی اضافه کرد: اقدام هماهنگ و مشترک در مبارزه با ترور برای دستیابی به ثبات، صلح و آرامش در سطح جهان بسیار مهم است.

گفتنی است ؛ امروز «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه نیز با ارسال پیام تسلیتی خطاب به به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران، ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ایران، حمله تروریستی روز شنبه در اهواز را محکوم کرد.

وی بیان کرد: حملات تروریستی ایران، ترکیه و یا سایر نقاط مختلف جهان، بار دیگر نشان داد که تروریسم فاقد هر گونه دین، زبان و ملیت است و باید بدون قائل شدن تبعیض، به مبارزه با همه گروهک های تروریستی پرداخت. 

وزیر کشور ترکیه همچنین در دیدار با محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز، با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در شهر اهواز، با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

وی در این دیدار، درباره ارتقای تعاملات و همکاری های بین ایران و ترکیه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان و مواد مخدر به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزارت امورخارجه ترکیه روز شنبه ساعاتی پس از وقوع حادثه تروریستی در اهواز، با انتشار بیانیه‌ای حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز را به شدت محکوم کرد و شهادت شماری از هموطنان را در این حادثه تروریستی به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

به مناسبت حمله تروریستی در ایران، دفتر یادبودی در محل سفارت ایران در آنکارا گشوده شده و تاکنون سفرا و نمایندگان سیاسی بیش از 40 کشور با حضور در محل سفارت، ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت ایران، دفتر یادبود را امضا کرده اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها