خشم پامپئو از «نازی» خوانده شدن دولت آمریکا توسط روحانی

خشم پامپئو از «نازی» خوانده شدن دولت آمریکا توسط روحانی
چهارشنبه 4 مهر 1397 - 18:57

وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه به شدت از اینکه رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی خود مواضع دولت «دونالد ترامپ» را یادآور تفکر نازی‌ها خواند، عصبانی شده است.

العالم-آمریکا

 مقام دیپلماتیک ارشد آمریکایی از اینکه رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل دولت ترامپ را به داشتن تفکرات نازی متهم کرده، به شدت برآشفته است.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی سه شنبه شب خود در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل از مواضع دولت کنونی آمریکا به شدت انتقاد کرد، انتقادی که عصبانیت وزیر خارجه آمریکا را به دنبال داشته است.

آقای روحانی در بخشی از این سخنرانی گفت: متأسفانه در جهان امروز شاهد حاکمانی هستیم که فکر می‌کنند با تقویت ناسیونالیسم افراطی، نژادپرستی و بیگانه ستیزی که یادآور تفکر نازی‌هاست  و  با زیر پا گذاشتن مقررات جهانی و تضعیف سازمان‌های بین‌المللی بهتر می‌توانند به منافع خود دست یابند و یا حداقل برای کوتاه مدت، می‌توانند بر احساسات عمومی و جذب آرای مردم، تأثیر بگذارند و برای این منظور، به نمایش‌های مضحکی حتی در قالب تشکیل جلسه غیرمعمول شورای امنیت، دست می‌زنند.

وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» این کشور خشم خود را درباره این اظهارنظر رئیس‌جمهور ایران نشان داد.

«مایک پامپئو» قیاس دولت ترامپ با نازی‌ها را «شدیدا تکان‌دهنده» و «توهین‌آمیز» خواند و ادعای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها درباره انکار هولوکاست توسط ایران را تکرار کرد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «برای کشوری که هولوکاست را انکار می‌کند و اسرائیل را تهدید می‌کند، قیاس کردن آمریکا و رهبرانش با نازی‌ها یکی از تکان‌دهنده‌ترین و توهین‌آمیزترین چیزهایی است که تاکنون شنیده‌ام».

فارس

پربیننده ترین خبرها