در کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین مطرح شد؛

درخواست برای تعیین جدول زمانی برای خلع سلاح هسته ای اسرائیل

درخواست برای تعیین جدول زمانی برای خلع سلاح هسته ای اسرائیل
پنج‌شنبه 5 مهر 1397 - 09:10

نماینده قطر در سازمان ملل و نهادهای بین المللی در وین: تلاش ها باید به الحاق اسرائیل به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای منجر شود.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قطر خواستار تعیین جدول زمانی مشخص برای خلع سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی شد. دولت قطر روز چهارشنبه اعلام کرد خلع سلاح کامل هسته ای تنها تضمین حتمی برای خودداری از بکارگیری از این نوع تسلیحات و یا تهدید به استفاده از آن است.

شیخ علی بن جاسم آل ثانی نماینده دائم قطر در سازمان ملل و نهادهای بین المللی در وین در کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین اتخاذ تصمیمات و تدابیر موثر و کارساز برای خلح سلاح هسته ای بر اساس معاهدات و کنوانسیون های بین المللی و ایجاد سازوکار عملی برای خلع سلاح منطقه خاورمیانه از سلاح هسته ای را خواستار شد.

شیخ علی بن جاسم از اجرا نشدن تصمیم کنفرانس معاهده منع گسترش سلاح هسته ای در سال 1995 درباره عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح هسته ای ابراز تاسف کرد. نماینده قطر افزود باید تلاشهای صادقانه ای برای اجرای این تصمیم و ایجاد سازوکاری عملی که عاری سازی منطقه خاورمیانه را از سلاح هسته ای و دیگر تسلیحات کشتار جمعی بر اساس جدول زمانی مشخصی سبب شود، صورت گیرد.

شیخ علی بن جاسم تاکید کرد نتیجه نهایی این تلاش باید به الحاق اسرائیل به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای به عنوان یک دولت غیرهسته ای منجر شود چون دستیابی به پیشرفت دراین باره نتایج مثبتی بر کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح هسته ای در سال 2020 خواهد داشت.

نماینده قطری افزود تکرار شکست کنفرانس معاهده منع گسترش سلاح هسته ای مشابه آنچه که در کنفرانس 2015 رخ داد، به اعتبار این معاهده و به طور کلی به سیستم منع گسترش سلاح های هسته ای آسیب خواهد زد.

شیخ علی بن جاسم درباره سیاست های امنیت و ایمنی هسته ای گفت کشورش بر التزام کامل به اجرای اصول و معیارهای آژانس درباره این سیاست ها، مبارزه با تروریست و خودداری از تجارت غیرقانونی مواد هسته ای تاکید دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها