لاوروف: رفتار انگلیسی ها مانند مربی مهد کودک است

لاوروف: رفتار انگلیسی ها مانند مربی مهد کودک است
پنج‌شنبه 5 مهر 1397 - 16:17

 وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات نخست وزیر انگلیس در جلسه شورای امنیت گفت: رفتار انگلیسی ها با ما به مانند رفتاری است که مربیان در مهدکودک ها انجام می دهند.

العالم - اروپا

 سرگئی لاوروف در پاسخ به پرسشی در مورد اظهارات «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در نشست شورای امنیت علیه روسیه و اینکه این کشور را بار دیگر به استفاده از مواد شیمیایی در سالزبری متهم کرده بود، این مطلب را بیان کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در توضیح این اظهار نظر خود گفت: آنها به ما می گویند همه چیز را می دانیم، بنابراین شما باید اعتراف کرده و بپذیرید که چه اقدام زشتی انجام داده و وعده دهید از تکرار آن خودداری می کنید؛ رفتاری که در مهدکودک ها مشاهده می شود.

لاوروف اظهار داشت: ترزا می برای اولین بار نیست که چنین اتهامی را مطرح می کند و هر بار با تکبر اعلام می کند که مدارک کامل در اختیار دارد اما به هیچکس مدرکی ارایه نکرده است.

لاوروف افزود: انگلیس با این رویکرد خود حداقل مفاد 3-4 کنوانسیون و قرارداد دوجانبه و چندجانبه را در چارچوب شورای اروپا نقض می کند که در چنین مواردی گفت وگوهای مستقیم درباره وضعیت پیش آمده را ضروری می داند. 

به گزارش ایرنا، نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت بار دیگر روسیه را به اقدامات بی ثبات کننده در جهان و استفاده از سلاح شیمیایی در سالزبری متهم کرد.
انگلیس مدعی است مسکو در حادثه سالزبری که منجر به مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روسیه و دخترش شد، دخالت داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها