ظریف: تسلیحات هسته ای اسرائیل با تردستی مخفی نمی ماند

ظریف: تسلیحات هسته ای اسرائیل با تردستی مخفی نمی ماند
جمعه 6 مهر 1397 - 07:58

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به نمایش دوباره نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و ادعای تاسیسات هسته ای مخفی در تهران، گفت که این رژیم نمی تواند با تردستی تسلیحات هسته ای خود را مخفی نگه دارد.

العالم - ایران / سیاسی

محمد جواد ظریف در توئیتری به نمایش جدید و ادعاهای بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

ظریف نوشت: هیچ هنر و تردستی هرگز نمی تواند این واقعیت را در ابهام نگه دارد که اسرائیل تنها رژیم در منطقه ما است که برنامه تسلیحات هسته ای «مخفی» و «اعلام نشده» دارد. از جمله یک زرادخانه واقعی بمب هسته ای.

وی افزود: وقت آن رسیده که ژریم صهیونیستی اعتراف کرده و درهای برنامه تسلیحات هسته ای غیرقانونی خود را به روی بازرسان بین المللی بگشاید.

بیشتر بخوانید: نتانیاهو گذارش به تورقوزآباد افتاد

نتانیاهو پنجشنبه شب در یک نمایش مضحک دیگر در مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن نقشه ای ادعا کرد که این رژیم یک انبار اتمی مخفی در منطقه ای از تهران کشف کرده است.

نتانیاهو با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اطلاعات مربوط به این انبار ادعایی را به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه داده، با عصبانیت از بی تفاوتی این آژانس به ادعاهای بی اساس وی، از یوکیا آمانو رئیس آژانس خواست که از این سایت ها بازرسی شود.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه 30 اوت (8 شهریور) در تازه‌ترین گزارش خود تایید کرد که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای سال 2015 پایبند است.

پربیننده ترین خبرها