واکنش منفی گروه های فلسطینی به سخنان محمود عباس/ حماس تهدیدات عباس درباره تحریمهای بیشتر غزه را محکوم کرد

واکنش منفی گروه های فلسطینی به سخنان محمود عباس/ حماس تهدیدات عباس درباره تحریمهای بیشتر غزه را محکوم کرد
جمعه 6 مهر 1397 - 10:30

حماس سخنرانی عباس را اعلام صریح شکست سیاستهای او و اعتراف به ناتوانی روند سازش برای دستیابی به راه حل عادلانه یا تحقق دستاوردی برای ملت فلسطین دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

سخنرانی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در هفتاد و سومین دوره نشست های مجمع عمومی سازمان ملل با واکنش منفی گروه های فلسطینی روبرو شد. 

جنبش حماس با صدور بیانیه ای، سخنرانی محمود عباس را اعلام صریح شکست سیاست های او و اعتراف آشکار به ناتوانی روند سازش برای دستیابی به راه حل عادلانه یا تحقق دستاوردی برای ملت فلسطین دانست. 

حماس افزود: بی توجهی محمود عباس به فداکاری های فلسطینی ها در راهپیمایی های بزرگ بازگشت و شکستن محاصره غزه، تثبیت کردن دودستگی، چراغ سبز به اشغالگران برای قتل شمار بیشتری از فلسطینی ها و تسهیل اجرای آنچه معامله قرن خوانده می شود، است. 

این جنبش همچنین تهدیدات محمود عباس درباره اعمال تحریم های بیشتر بر اهالی نوار غزه را محکوم کرد و افزود: این سخنان تهدیدی برای تلاش های مصر با هدف احیای وحدت فلسطینی است. 

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی هم با صدور بیانیه ای تاکید کرد سخنرانی محمود عباس بیانگر اجماع ملی فلسطینی ها نیست و تهدیدی برای آشتی و ضربه بزرگ به تلاش ها برای احیای وحدت فلسطینی است. 

جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم در بیانیه خود، سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان را ناامیدکننده توصیف و تاکید کرد این سخنرانی در سطح چالش های پیش روی ملت فلسطین نبود. 
این جبهه خاطرنشان کرد: مقابله با آنچه معامله قرن خوانده می شود و مقابله با اقدامات دولت آمریکا، مستلزم فعال کردن انواع شیوه های مقاومت است.

ابوزهری: سخنان عباس در سازمان ملل مایه ننگ است

سامی ابوزهری، عضو دفتر روابط عربی - اسلامی و سخنگوی جنبش حماس در صفحه خود در توئیتر نوشت: اقدام نهادهای امنیتی وابسته به محمود عباس به بازداشت ده ها نفر از اعضای جنبش حماس در کرانه باختری اشغالی رود اردن یک تنش آفرینی جدی محسوب می شود و تایید می کند که وی هیچ مشروعیتی جز مشروعیت هماهنگی امنیتی ندارد.

ابوزهری در توئیتی دیگر نوشت: سخنان محمود عباس در سازمان ملل مایه ننگ است زیرا برای نخستین بار یکی از مسئولان از تریبون سازمان ملل برای تهدید مردمش استفاده می کند و زبان و سخنانی بدون محتوا در برابر اشغالگران به کار می گیرد.

سخنگوی حماس همچنین در توئیتی دیگر نوشت:. سخنان الحمدالله در دیدار کشورهای کمک کننده مالی، درباره آشتی و کارمندان تماما دروغ است. دولت الحمد الله به چپاول بیشتر کمک های بین المللی ویژه غزه متهم است به همین علت خواستار تنظیم سازوکاری هستیم که رسیدن مستقیم کمک ها را به دست ساکنان غزه تضمین کند.

پربیننده ترین خبرها