تأکید حماس بر ادامه مقاومت در سالگرد انتفاضه مسجد الاقصی

تأکید حماس بر ادامه مقاومت در سالگرد انتفاضه مسجد الاقصی
جمعه 6 مهر 1397 - 14:22

جنبش حماس به مناسبت هجدهمین سالگرد انتفاضه مسجد الاقصی بر پایبندی به گزینه مقاومت و حمایت از سلسله راهپیمایی های بازگشت تا تحقق کامل اهداف تأکید کرد؛ همچنین با ترسیم نقشه راهی برای تحقق آشتی، این آشتی را منوط به پایان دادن به محاصره غزه و توقف همکاری امنیت محمود عباس با رژیم صهیونیستی دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین حماس با انتشار بیانیه ای امروز جمعه اعلام کرد: علل و اسباب شروع انتفاضه مسجد الاقصی هنوز هم وجود دارد و دشمن هنوز هم با حمایت امپریالیسم عربده جویی می کند. و ملت فلسطین هم هنوز از مسجد الاقصی دفاع می کند و حجم خطرهای در کمین آن را به خوبی درک کرده است.

حماس در این بیانیه با تأکید بر حمایت کامل خود از تظاهرات بزرگ بازگشت تا تحقق کامل اهداف، در کنار مردم انقلابی می ایستد.

این جنبش همچنین با ترسیم نقشه راه آشتی ملی خاطرنشان کرد که این آشتی منوط به رفع تحریم ها و اجرای قطعنامه 2011 قاهره و 2017 بیروت در سطح ملی و تشکیل دولت وحدت ملی ست و غیر از این، حکومت فقط دور خود می چرخد و وقت کشی می کند و انرژی هدر می دهد.

حماس در این بیانیه از عباس خواست به همکاری و هماهنگی امنیتی پایان داده و دست از تعقیب مجاهدان و بازداشت آنها و گرفتن سلاحشان بردارد.

همچنین خواستار رفع محاصره ظالمانه غزه شد.

معامله قرن

حماس در این بیانیه مخالفت خود را با معامله قرن و هر نوع راه حل منطقه ای که به محو آرمان فلسطین و پایمال شدن حقوق ملی آن می انجامد، اعلام کرد.

این جنبش یک بار دیگر انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و گفت: این اقدام ترامپ که مردم ما با خون خود در مقابل آن ایستادند، به هیچ وجه برای ملت فلسطین الزام آور نیست.

انتفاضه مسجد الاقصی

در پایان آمده است امروز جمعه سالگرد آغاز انتفاضه مسجد الاقصی در سال 2000 است. این انتفاضه نقطه عطفی در روند مبارزات فلسطین شد و همه موازنه ها را به هم ریخت و آغازگر مرحله جدیدی در قیام ملت فلسطین شد.

انتفاضه مسجد الاقصی با ورود تحریک آمیز شارون، رئیس حزب لیکود و 6 تن از اعضای کنیست و ده ها تن از شهرک نشینان و نزدیک 2000 نظامی به مسجد الاقصی آغاز شد. این رفتار خشم فلسطینی ها و مسلمانان را برانگیخته و از همانجا فریاد مقاومت در محوطه مسجد الاقصی طنین انداز شد و به سراسر فلسطین راه یافت.

امتیاز انتفاضه اقصی یا همان انتفاضه سوم در این است درگیری های مسلحانه بین مقاومت فلسطین و اشغالگران شدت گرفته و 4412 فلسطینی به شهادت رسیده و 48322 نفر نیز مجروح شدند؛ در این انتفاضه بیش از 1000 نظامی اسرائیلی و شهرک نشین کشته و بیش از 5000 نفر مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها