زمین‌لرزه‌های پی در پی «حلقه آتش» اندونزی را لرزاند؛ فرو ریختن ساختمان‌ها در «سولاوِسی»

زمین‌لرزه‌های پی در پی «حلقه آتش» اندونزی را لرزاند؛ فرو ریختن ساختمان‌ها در «سولاوِسی»
جمعه 6 مهر 1397 - 16:46

چند زمین‌لرزه پی در پی چند منطقه در کشور زلزله خیز اندونزی را لرزاند.

العالم- آسیا

چهار زمین‌لرزه نسبتا قدرتمند امروز(جمعه) بار دیگر مناطقی در اندونزی را لرزاند. 

به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، زمین‌لرزه نخست با قدرت ۶.۱ ریشتر ۵۵ کیلومتری شمال غرب «پالو» را لرزاند. عمق این زمین‌لرزه ۱۸ کیلومتری سطح زمین و زمان آن نیز ساعت ۱۵ به وقت محلی گزارش شده است.

زمین لرزه دوم نیز با قدرت ۵.۴ ریشتر در ۷۷ کیلومتری شمال شرق پالو دقایقی پس از زمین‌لرزه نخست به وقوع پیوست. ساعت ۳:۲۹ نیز شمال پالو با زمین‌لرزه ۴.۹ ریشتری لرزید.

ساعتی پس از وقوع این زمین‌لرزه‌ها، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۵ ریشتر سواحل جزیره «سولاوِسی» را لرزاند. در پی این زمین لرزه قدرتمند، هشدار سونامی نیز صادر اما پس از گذشت ساعتی لغو شد.

گزارش‌های اولیه حاکیست بر اثر وقوع این زمین لرزه، «بسیاری از ساختمان‌ها» فرو ریخته‌اند. با وجود لغو هشدار سونامی، مقامات اندونزی از شهروندان این منطقه خواسته‌اند هشیاری خود را حفظ کرده و در مکان های امن بمانند.

فرودگاه پالو در مرکز سولاوسی بسته شده است و برخی از ساکنان این مناطق در شبکه‌های اجتماعی نوشته اند که قادر به برقراری ارتباط با خانواده و بستگان خود نیستند.

آمار اولیه از تلفات زمین‌لرزه‌های پی‌درپی امروز یک کشته و حداقل ۱۰ زخمی اعلام شده است. جمعیت مناطق زلزله زده بیش از ۶۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

 

 

پربیننده ترین خبرها