وزارت خارجه عراق کاهش قیمت ویزا برای اربعین را تکذیب کرد

وزارت خارجه عراق کاهش قیمت ویزا برای اربعین را تکذیب کرد
جمعه 6 مهر 1397 - 20:07

وزارت خارجه عراق اعلام کرد ویزای ورود به این کشور برای تمامی اتباع دیگر کشورها ۴۰ دلار است و کاهش نیافته است.

العالم - عراق

در پی بروز شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر یک دلار شدن ویزای عراق، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای در این خصوص توضیح داد.

به نوشته السومریه نیوز، «احمد محجوب» سخنگوی وزارت‌خارجه عراق در این بیانیه اعلام کرد: هزینه ویزا برای تمامی اتباع دیگر کشورها جهت سفر زیارتی همچنان 40 دلار است و شایعات در خصوص کاهش یا لفو این هزینه نادرست است.

او افزود: مسأله‌ای که در برخی شبکه‌های اجتماعی آمده است مربوط به 10 دلار هیأت گردشگری است و هزینه رسمی روادید نیست.

برخی شبکه‌های اجتماعی امروز (جمعه) از کاهش هزینه روادید برای زائران اربعین حسینی به یک دلار خبر داده بودند که طبق توضیح وزارت‌خارجه عراق، هزینه ویزای عراق همچنان 40 دلار است.

هیأت گردشگری عراق امسال تصویب کرده است که علاوه بر 40 دلار، 10 دلار نیز به عنوان هزینه گردشگری از مسافران دریافت کند که با رایزنی مقامات ایرانی این مبلغ به یک دلار کاهش یافته است. بنابراین مجموع هزینه‌ای که یک زائر باید برای ورود به عراق بعنوان روادید و هزینه گردشگری پرداخت کند 41 دلار است.

در این خصوص «شهریار حیدری» دبیر ستاد مرکزی اربعین نیز گفته است:دولت عراق از هر مسافر و گردشگری که وارد این کشور می شود طبق قانون پنجره واحد، علاوه بر دریافت هزینه روادید، ۱۰ دلار هم بابت گردشگری دریافت می‌کند

او افزود: امسال قرار شد علاوه بر ۴۰دلار برای زائرین، ۱۰دلار هم برای گردشگری دریافت کنند که ما با این موضوع مخالفت کردیم وعراقی‌ها به ما اعلام کردند چون این موضوع قانون است نمی‌توانیم آن را نقض کنیم و نهایتا ۱۰ دلار به یک دلار کاهش پیدا کرد.

پربیننده ترین خبرها