اعتراض مسلمانان انگلیس به دادگاه لندن

اعتراض مسلمانان انگلیس به دادگاه لندن
يکشنبه 16 مهر 1391 - 08:41

العالم، لندن - فعالان سياسي انگليسي حكم دادگاه عالي اين کشور جهت تحويل 5 تبعه مسلمان به آمريکا براي محاکمه به بهانه دست داشتن در اقدامات تروريستي را محکوم کردند.

خبرنگار العالم از لندن گزارش داد، دادگاه عالی اعتراض این 5 مسلمان انگلیسی را رد کرده است؛  "بابار احمد" و "سيد احسان طلحه" دو تن از این متهمان تاکنون 7 سال را بدون محاكمه و يا تفهيم اتهام در زندان به سر برده اند؛ "خالد فواز"، "عادل عبدالباري"،  و "شیخ ابو حمزه المصري" كه به داشتن افکار افراطی مشهور است، مشمول ای حکم دادگاه عالی انگلیس شده اند.

حكم دادگاه عالی انگلیس، خانواده محكومان و فعالان مسلمان در انگلیس را به شدت خشمگین کرده است.

"اشفق احمد" پدر "بابار احمد" یکی از این متهمان به خبرنگار العالم گفت: پیش از شروع جلسه دادگاه مي دانستم که حكم ظالمانه اي علیه وی صادر خواهد شد.

"محمد طلحه" برادر احسان طلحه نیز به خبرنگار العالم گفت: برادرم بيمار است و تا فرا رسيدن زمان دادگاه بايد در حبس انفرادي باشد، ما به شدت نگران سلامتی وی هستیم و این مساله براي خانواده بسيار سخت است.

دراوج نگراني مردم از شكنجه يا محاكمه ناعادلانه اين افراد در آمريكا، حقوقدانان و فعالان انگلیسی خواستار بازنگری در معاهده استرداد محکومان بين دو كشور شدند؛ فعالان انگلیسی حكم اخیر را ناشي از ناتواني نهادهاي قضايي انگلستان در برخورد با این موارد دانستند.

"شامل گوردر" سخنگوي سازمان زندانيان در بريتانيا، گفت: به عنوان يك مسلمان بسيار احساس نااميدي مي كنم، زيرا بيش از 140 نفر با امضاي توماری خواستار بررسي مساله بابار در پارلمان شدند؛ اما به عقيده من تلاش مسلمانان و فعالان سياسي به نتيجه اي نرسید.

 

6-18:53

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها