گفت‌وگوی ظریف با وزرای خارجه اتریش، هلند و الجزایر در نیویورک

گفت‌وگوی ظریف با وزرای خارجه اتریش، هلند و الجزایر در نیویورک
شنبه 7 مهر 1397 - 12:15

وزیر خارجه ایران در نیویورک ضمن دیدار و گفت‌وگو با همتایان اتریشی، هلندی و الجزایری در نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و تمدن‌های کهن شرکت کرد.

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد،‌ در ادامه رایزنی‌ها با مقامات حاضر در این نشست با همتای اتریشی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار وزرای امور خارجه ایران و اتریش در نیویورک در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و آخرین تحولات مربوط به برجام و اقدامات اروپا برای تامین منافع ایران گفت‌وگو شد.

ظریف و همتای هلندی نیز در حاشیه این نشست درباره برجام، تحولات منطقه‌ای و روابط دو‌جانبه به گفت‌وگو پرداختند.

وزیران امور خارجه ایران و الجزایر نیز در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک دیدار و در خصوص آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه، وضعیت منطقه و‌ برجام به رایزنی پرداختند.

محمدجواد ظریف و معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه نیز در حاشیه نشست مجمع عمومی در خصوص مسائل انساندوستانه در مناطق بحرانی از جمله سوریه و یمن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی نیز در خصوص کمک‌های انساندوستانه در منطقه به ویژه در سوریه، یمن و افغانستان رایزنی و تبادل نظر شد.

ظریف همچنین در نشست چند جانبه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» که به ریاست وی در نیویورک برگزار شد، شرکت کرد و پس از ایران، قطر ریاست دوره‌ای این مجمع را عهده دار شد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در نشست مجمع تمدن‌های کهن که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، شرکت کرد.

*دیدار و گفت‌وگو با اندیشکده‌ها

محمدجواد ظریف همچنین در گفت‌وگویی درباره برنامه‌های دیگرش در نیویورک خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با اندیشکده‌ها داشتیم و خواهیم داشت.

وی با اشاره به مصاحبه‌های متعددی که با رسانه‌ها در این مدت داشته، عنوان کرد: در دو سه روز گذشته ملاقات‌های سازمان مللی بود که بسیار فشرده است و هفته آینده بیشتر ملاقات‌ها با اندیشکده‌ها خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مدت حضورش در نیویورک با وزرای خارجه آلمان، سوریه، کره جنوبی، ونزوئلا، پرتغال، رومانی، اسلوونی، نروژ، سوئد و پاراگوئه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به رایزنی پرداخت.

ظریف پیش از این نیز با وزرای خارجه فرانسه، انگلیس، عمان، هند، چین و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن شرکت در نشستی با حضور وزرای خارجه 1+4 درباره برجام در نشست سه جانبه ای با حضور همتایان ترکیه ای و روس خود درباره توافق ادلب و اوضاع سوریه نیز حضور یافت.

پربیننده ترین خبرها