هیات بلندپایه عربستان به اسلام آباد سفر می کند

هیات بلندپایه عربستان به اسلام آباد سفر می کند
شنبه 7 مهر 1397 - 12:47

یک هیات بلند پایه عربستان سعودی فردا (یکشنبه) به منظور بررسی جزییات همکاری دوجانبه در بخش اقتصادی و انرژی به پاکستان سفر می کند.

العالم ـ عربستان سعودی

تلویزیون «دنیا» پاکستان روز شنبه به نقل از منابع رسمی اعلام کرد این هیات، در سفر خود به پاکستان، پنج قرارداد سرمایه گذاری در بخش هایی نظیر «احداث پالایشگاه نفت در بندر «گوادر» و پروژه استخراج معدن در «بلوچستان» را با طرف پاکستانی امضا می کنند.
گفته می شود که اعضای این هیات در سفر خود، یادداشت تفاهمی برای تامین کود فسفات، فرآورده های نفتی و خصوصی سازی دو نیروگاه را با طرف پاکستانی امضا می کند.
مشاور وزیر امور اقتصادی پاکستان نیز اخیرا در دیدار با شورای بازرگانی این کشور (PBC) گفته بود که در سفر آتی هیات سعودی در اسلام آباد، شخصیت های مهمی حضور دارند.
«عبدالرزاق داوود»گفت: عربستان سعودی در خصوص راه اندازی پالایشگاه در گودار و سامانه آب شیرین کن در کراچی و بلوچستان اعلام آمادگی کرده است.
به گزارش ایرنا، «فواد حسین چودری» وزیر امور اطلاع رسانی و رسانه های این کشور نیز با اعلام پیوستن عربستان سعودی به پروژه اقتصادی کریدور چین - پاکستان (سی -پک) به عنوان شریک سوم تصریح کرد:اعضای هیات بلند پایه عربستان سعودی، در سفر خود به اسلام آباد در خصوص مشارکت در طرح کریدور اقتصادی چین - پاکستان «سی - پک»مذاکره می کنند.
وی اضافه کرد: به دستور پادشاه عربستان سعودی، یک کمیته عالیرتبه تشکیل شده است و وزیر دارایی و وزیر انرژی عربستان، هیات عربستانی در سفر آتی به پاکستان را همراهی می کنند.
وی با اشاره به دستاوردهای سفر عمران خان به عربستان سعودی، با تقدیر از استقبال گرم مقامات ریاض از نخست وزیر پاکستان، تصریح کرد:«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در دیدار با عمران خان اطمینان داد که ریاض همواره در کنار اسلام آباد قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها