در مصاحبه با «المانیتور»؛

ظریف: وسواس فکری آمریکا درباره ایران همه‌جا نتیجه معکوس داشته است

ظریف: وسواس فکری آمریکا درباره ایران همه‌جا نتیجه معکوس داشته است
شنبه 7 مهر 1397 - 16:29

وزیر خارجه ایران تأکید کرد: سیاست آمریکا در کل منطقه با واسواس فکری بیش از حد و تمرکز روی ایران، همه جا نتیجه معکوس داشته است.

العالم - ایران / سیاسی

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران گفته است، «وسواس فکری» آمریکا روی ایران همه جا نتیجه معکوس داشته است.

بنا بر این گزارش، ظریف در مصاحبه‌ای اختصاصی با سایت «المانیتور» جمعه شب، این اظهارات را مطرح کرده است.

وزیر خارجه ایران تأکید کرد: «من بر این باورم که مسیر سیاست آمریکا در کل منطقه که به شدت متمرکز بر وسواس فکری آنها روی ایران است، در لبنان نتیجه معکوس داشته، در سوریه نتیجه معکوس داشته، در عراق هم نتیجه معکوس داشته است».

وی در ادامه ابراز اطمینان کرد که سازوکار مالی پیشنهادی جدید اروپا که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته آن را اعلام کرد، می‌تواند به ایران کمک کند تا حدودی اثرات تحریم‌های آمریکا را پشت سر بگذارد.

ظریف ادامه داد: «این [فرآیند] هر چند به طور کامل رضایت‌بخش نیست اما می‌تواند منافع ملموسی برای ایران داشته باشد...اما باید منتظر ماند و دید در نهایت نتیجه چه خواهد شد».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین گفت، آمریکا تلاش‌هایش برای همکاری با متحدان خود در رابطه با رسیدگی به برنامه موشکی ایران را تضعیف کرده است.

ظریف تصریح کرد: «این واقعیت که آمریکا از برجام خارج شده، امکان توافق هرگونه توافق جدید را تضعیف کرده است. چرا که هیچ تضمینی به اجرای چنین توافقی وجود ندارد.»

فارس

 

پربیننده ترین خبرها