ولایتی: جبهه مقاومت اجازه نخواهد داد یک وجب از خاک سوریه جدا شود

ولایتی: جبهه مقاومت اجازه نخواهد داد یک وجب از خاک سوریه جدا شود
شنبه 7 مهر 1397 - 20:34

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که دولت سوریه حامی حضور ایران در این کشور باشد، در سوریه خواهد ماند تا استقلال سوریه به‌طور کامل تضمین شود.

العالم _ ایران / سیاسی

علی اکبر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار جمال عبدالله رئیس هیأت عالی علمی و دانشگاهی دمشق و هیات همراه که عصر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خدمت شما مهمانان عزیز و استادان گرامی کشور برادرمان سوریه خوشامد می‌گویم. ما هرگاه با برادران و خواهران سوری دیدار می‌کنیم، از شجاعت، مقاومت و پایداری آنها در مقابل دشمنان متعددی که داشته‌اند، تجلیل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه های سوریه در مقاومت مردم این کشور نقش برجسته ای داشته اند، تصریح کرد: اساتید، فرهیختگان، روشنفکران و اهل تدبر هستند که ضرورت مقاومت را برای مردم توجیه می کنند و اکنون که بیش از 7 سال از این مقاومت می‌گذرد، زمان نشان داد که حق با دولت و مردم سوریه بوده و بهترین گواه، دلیل عملی و مقایسه ای این پیروزی است.

ولایتی با مقایسه آینده سوریه با لیبی گفت: لیبی کشوری مسلمان و مستقل بود که آن را اشغال و تجزیه کردند و گروه ها و کشورهای مختلف مانند غارتگران تاریخ بشر به این کشور هجوم آوردند و اموال این کشور که مهمترین آن نفت بود را غارت می‌کنند، به طوری که در شرق لیبی یک دولت، در غرب این کشور دولتی دیگر حکومت می کند و در مرکز و جنوب لیبی هر قبیله تبدیل به یک حکومت شده، به طوری که این کشور به چند هزار سال قبل بازگردانده شد، در صورتی که لیبی محل کارتاژها و فینیقی ها بود.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این نظر آمریکایی ها و صهیونیست‌هاست که کشورهای اسلامی را تجزیه و تضعیف کنند و ثروت و امکانات مسلمانان را به غارت ببرند، مانند بلایی که بر سر سومالی و سودان آوردند.

ولایتی در ادامه یادآور شد: بخش اعظم نفت سودان در جنوب این کشور بود و آمریکایی ها و صهیونیست ها آن قدر تلاش کردند تا توانستند جنوب سودان را جدا کنند و می‌خواستند شرق و غرب آن را هم تجزیه کنند که بحمدالله موفق نشدند، می خواهند همین بلا را بر سر یمن می درآورند ، همانطور که در افغانستان نیز همین کار را انجام دادند و در عراق نیز می‌خواستند انجام دهند که موفق نشدند و همین مثال ها کافی است که قصد غربی ها را بدانیم.

وی در پایان گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سال‌ها پیش می‌خواستند لبنان را هم تجزیه کنند، به طوری که سال 82 تا جنوب لبنان آمدند، اما به دلیل تشکیل مجموعه حزب الله نتوانستند در عراق، سوریه و لبنان به اهداف شان برسند.

در جلسه امروز  علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت امنا و رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای هیأت علمی دانشگاه دمشق در محورهایی از جمله تجزیه سوریه، محور مقاومت، تبادلات علمی و دانشگاهی، بحث و گفتگو شد.

در ادامه این جلسه ولایتی در پاسخ به سؤال یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه دمشق مبنی بر تجزیه سوریه و حضور مستشاری ایران در این کشور، اظهار داشت: همه کشورها این موضوع را می‌دانند که ایران نقش تعیین‌کننده‌ای را در منطقه دارد.

وی تأکید کرد: شرق و غرب سوریه یکی است و جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که دولت سوریه حامی حضور ایران در این کشور باشد، در سوریه خواهد ماند تا استقلال سوریه به‌طور کامل تضمین شود.

مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: جبهه مقاومت اجازه نخواهد داد یک وجب از خاک سوریه جدا شود. این موضوع آمریکایی‌ها را عصبانی کرده و به همین دلیل است که آنها همواره می‌گویند که ایران باید از منطقه بیرون برود.

ولایتی افزود : ترامپ  خواهد رفت اما سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی بر جای خواهند ماند؛ همچنین امیدواریم که کشور لیبی از شرّ شیاطین استکبار خلاص شود و امیدواریم دست سعودی‌ها و صهیونیست‌ها از سر مردم یمن کنده شود و مردم یمن به آزادی برسند.

وی در پایان گفت: سرنوشت کل کشورهای منطقه به یکدیگر وابسته است و هدف دشمنان این است کشورهای منطقه را از یکدیگر جدا کنند اما این خواب آشفته آنها هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد. 

تسنیم

پربیننده ترین خبرها