نقض آتش‌بس و ازسرگیری درگیری‌ها در پایتخت لیبی

نقض آتش‌بس و ازسرگیری درگیری‌ها در پایتخت لیبی
شنبه 7 مهر 1397 - 21:37

برخی منابع لیبی از نقض آتش‌بس در طرابلس پایتخت این کشور با وجود تلاش‌های سیاسی برای خارج کردن شبه‌نظامیان از خیابان‌های شهر خبر دادند.

العالم-لیبی

 منطقه «ورشفانه» واقع در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی طرابلس پایتخت لیبی باز هم شاهد درگیری‌های خشونت‌بار بود.

یک منبع میدانی گزارش داد که منطقه ورشفانه روز جمعه (دیروز) شاهد درگیری بین نیروهای وابسته به «جویلی» (فرمانده منطقه نظامی غربی وابسته به دولت وفاق ملی) و یک گروه مسلح طرابلس بود.

 وبگاه «بوابة إفریقیا» با اعلام این خبر افزود که تماس‌های سیاسی برای خروج شبه‌نظامیان از خیابان‌ها و بازگشت زندگی به روال طبیعی ادامه دارد و همزمان با آن دیداری بین «فوزی العقاب» معاون دوم رئیس شورای عالی دولت و «عبدالسلام نصیه» رئیس کمیته گفت‌وگو در مجلس نمایندگان لیبی در حضور «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در لیبی، برگزار شد و طی آن تشکیل مجدد قوه مجریه مورد بررسی قرار گرفت.

«عمر النعاس» عضو هیأت موسسان تدوین قانون اساسی نیز ضمن استقبال از برگزاری همه‌پرسی درباره پیش‌نویس قانون اساسی کشور، تأکید کرد که همه پرسی قانون اساسی حق ملت لیبی است.

طرابلس پایتخت لیبی اخیرا به مدت بیش از ۲۰ روز شاهد درگیری بین گروه‌های مسلح وابسته به دولت وفاق ملی و یک گردان موسوم به «اللواء السابع» بود که طی آن دستکم ۱۱۵ نفر کشته شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها