تمدید حبس دختر «یوسف قرضاوی» در مصر

تمدید حبس دختر «یوسف قرضاوی» در مصر
شنبه 7 مهر 1397 - 22:13

دادگاه جنایی قاهره امروز حبس ۹ نفر از طرفداران گروه «اخوان المسلمین» از جمله دختر «یوسف قرضاوی» رئیس مجمع علمای جهان اسلام را به اتهام حمایت مالی از تروریسم تمدید کرد.

العالم - مصر

دادگاه جنایی قاهره امروز شنبه حکم تمدید حبس ۹ نفر از طرفداران اخوان المسلمین مصر از جمله دختر یوسف قرضاوی را به مدت ۴۵ روز صادر کرد.

پایگاه خبری الیوم السابع در این خصوص گزارش داد که این افراد از جمله دختر شیخ قرضاوی به مدت ۴۵ روز برای انجام تحقیقات درباره اتهامات مربوط به حمایت‌ مالی از تروریسم بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، بازداشت‌شدگان همچنین با اتهاماتی از قبیل سرپرستی و پیوستن به گروه اخوان المسلمین، حمله به نهادهای دولتی با هدف براندازی، اخلال در امنیت عمومی و حمایت مالی از عملیات تروریستی از طریق خرید سلاح و مواد منفجره مواجه شدند.

مقامات مصر در جولای سال ۲۰۱۷، «علا القرضاوی» دختر یوسف القرضاوی رئیس علمانی جهان اسلام و همسرش را در یکی از مناطق گردشگری مصر در ساحل شمالی این کشور بازداشت کردند.

دختر و داماد یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام اوایل تیرماه سال گذشته به اتهام پیوستن به یک گروه تروریستی بازداشت شده بودند.

رسانه‌های مصر به نقل از یک منبع امنیتی گزارش دادند که دختر قرضاوی علاوه بر تابعیت مصری دارای تابعیت قطری است که از چند سال قبل به عنوان یکی از کارکنان سفارت قطر در قاهره مشغول کار بوده است.

یوسف قرضاوی (۹۰ ساله) رهبر معنوی گروه اخوان المسلمین به شمار می‌آید که از سال ۱۹۶۱ میلادی در قطر اقامت دارد و از سوی مقامات مصری به عنوان مظنون شناخته شده است.

القرضاوی مبلغ معروف اهل سنت و از مخالفان سرسخت دولت عبدالفتاح السیسی در مصر است که هم‌اکنون در قطر زندگی می‌کند و قاهره خواستار اخراج او از این کشور است.

فارس

پربیننده ترین خبرها