جنبش معارض بسیج ملی عربستان اعلام موجودیت کرد

جنبش معارض بسیج ملی عربستان اعلام موجودیت کرد
يکشنبه 8 مهر 1397 - 16:49

نویسنده معروف سعودی از تشکیل یک جبهه جدید مخالفان نظام حاکم بر عربستان با نام "جنبش بسیج ملی" خبر داد.

العالم ـ عربستان سعودی

"مرزوق مشعان العتیبی" در بیانیه ای که خطاب به مردم و در صفحه شخصی توئیتر خود منتشر کرد، افزود: رژیم آل سعود با تحقیر مردم خود، آنها را به فقر و بردگی کشانده و نسبت به آینده آنها بی تفاوت است و به دعوت دهها هزار نفر از مردم برای انجام اصلاحات تن نمی دهد.
وی که سابقه فعالیت در مجلات مکه و الشرق عربستان را دارد، "محمد بن سلمان" ولیعهد این کشور را به فساد و سرکوب مردم متهم کرد و گفت که او بالاترین خطر برای کشور محسوب می شود.
العتیبی در بیانیه خود با اشاره به وجود ده ها زندانی عقیدتی در "زندان های تنگ و وحشتناک" سعودی، تاکید کرد که زندانی شدن این افراد تنها به این دلیل ساده بوده است که خواستار لغو بی عدالتی بودند.
او از مردم سعودی خواست تجربیات گذشته را دوباره تجربه نکنند.
العتیبی تأیید کرد که دوران جدید در عربستان با دست کم گرفتن مردم و نقض آداب، رسوم و ارزش های اسلامی و دستگیری زنان، بزرگان و کودکان و امامان مساجد و شکنجه زندانیان تا حد مرگ همراه بوده است.
وی با بیان اینکه کشور در یک مرحله تاریخی از دوران خود قرار گرفته است، تاکید کرد که این شرایط یا باعث آزادی و یا دچار شدن به سرنوشتی می شود که در سایه سوء مدیریت و هدر دادن اموال حاکمان برای مردم رخ خواهد داد.
نویسنده عربستانی با بیان اینکه جنبش جدید در تضاد کامل با نظام آل سعود و سیاست های آن قرار دارد، وعده داد که این جنبش در تاسیس یک نظام حکومتی مطلوب که به مصالح کشور توجه داشته باشد، سهیم خواهد بود.
به گزارش ایرنا، عربستان از 10 سپتامبر 2017 و به ویژه بعد از انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهده صدها نفر از شاهزادگان، روحانیون و زنان و مردان را به بهانه های واهی دستگیر و روانه زندان کرده است.
دو هفته پیش یک تاریخ دادن بریتانیایی پیش بینی کرد که ایام حکومت محمد بن سلمان بسیار کوتاه خواهد بود و او به زودی سرنگون خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها