یک خبر چند خط تحلیل؛

فردا، اعتصاب سراسری در فلسطین

فردا، اعتصاب سراسری در فلسطین
يکشنبه 8 مهر 1397 - 20:43

العالم _ فلسطین اشغالی

خبر:

گروه های مقاومت فردا (دوشنبه) در سراسر فلسطین اشغالی اعلام اعتصاب عمومی کرده اند. این اعتصاب در واکنش به "قانون یهودی سازی"سرزمین های اشغالی و همچنین یایان اولتیماتوم اسرائیل به اهالی "خان الاحمر" مبنی بر تخلیه این منطقه است.

تحلیل:

  • درحالی که یک ماه از تصویب به اصطلاح قانون یهودی سازی سرزمین های اشغالی می گذرد و در شرایطی که یکم اکتبر پایان اولتیماتوم رژیم صهیونیستی برای تخلیه "خان الاحمر در شرق قدس اشغالی به منظور ایجاد شهرک های یهودی نشین در این منطقه است، فردا مردم غزه و کرانه باختری بااعتصاب عمومی هم نسبت به این دومساله واکنش نشان خواهند داد وهم باحضور درخان الاحمر خواهند کوشید تا مانع ازکشتار اهالی این منطقه و اشغال آن از سوی اسرائیل بشوند. پروژه ایجاد شهرک های صهیونیستی سالهاست ازسوی اسرائیل به شکلی غیرقانونی تعقیب می شود.
     
  • دراعتصاب عمومی فردا که در هر دو منطقه غزه و کرانه باختری به انضمام مناطق عرب نشین اسرائیل صورت خواهد پذیرفت، در حقیقت از یکسو واکنش به رفتار اسرائیل و از دیگر سو استقبال از رهبری جدید مبارزات ضد صهیونیستی در جهاد اسلامی (زیاد نخاله) است.
     
  • پس از انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس پروژه موسوم به "راهپیمایی های بازگشت" کلیدخورد و متعاقب تصویب قانون یهودی سازی سرزمین های اشغالی، این راهپیمایی ها تکثیر و از هفته ای یکبار به هفته ای دو بار افزایش یافت ولاینقطع ادامه پیدا کرد. اعتصاب سراسری فردا همچنین واکنشی است به سیاست های ترامپ در نابود سازی و حذف "مساله آوارگان". مردم فلسطین در اعتصاب سراسری فردا مساله آوارگان سال 48 و همچنین مساله پایتختی قدس برای فلسطین را مورد تاکید مجدد قرارخواهند داد.

پربیننده ترین خبرها