معاون وزیر داخلی عراق:

اتاق مشترک ایران و عراق در مرز مهران راه اندازی می شود

اتاق مشترک ایران و عراق در مرز مهران راه اندازی می شود
يکشنبه 8 مهر 1397 - 21:14

معاون وزیر داخلی عراق زمینه سازی برای برگزاری باشکوه اجتماع بزرگ اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی را اولویت کاری مسئولان ایران و عراق عنوان کرد و گفت: به منظور هماهنگی بیشتر اتاق مشترک متشکل از مسئولان مرتبط دو کشور در مهران دایر می شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سرلشکر محمد بدر روز یکشنبه در جریان نشست کمیته مشترک ایران و عراق برای هماهنگی تردد زائران اربعین که در پایانه مرزی مهران برگزار شد، افزود: عراق آماده ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین و انجام بیشترین تلاش ها برای تسهیل در تردد آنها است.
نشست کمیته مشترک هماهنگی مراسم اربعین حسینی سال 97 بین ایران و عراق با حضور سپهبد محمد بدر ناصر معاون وزیر کشور عراق و استاندار ایلام وجمعی از مدیران ارشد استان ایلام و دستگاه‌های عراقی در پایانه مرزی مهران برگزار شد.
در این نشست دو طرف درباره جزییات همکاری های دو کشور در زمینه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی 97 بحث و تبادل نظر کرده و قرار شد تا گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور برای تسهیل تردد زائران اربعین مورد بررسی قرار گیرند.
طرفین بر لزوم رعایت قانون از سوی زائران تاکید کردند.
معاون وزیر داخلی عراق در این نشست گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین تفاهم نامه ای برای تشکیل کمیته مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق منعقد شده است . 
وی گفت: دایر شدن این اتاق مشترک امکان هماهنگی بهتر و بیشتر برای تسهیل امد و شد زائران را فراهم می کند.
استاندار ایلام نیز در حاشیه این نشست به ایرنا گفت: مسئولان عراقی و ایرانی برای برگزاری مراسم اربعین آمادگی کامل دارند.
قاسم سلیمانی دشتکی گفت: باید با تعامل طرفین زمینه سهولت هرچه بهتر تردد زائران اربعین را فراهم کنیم.
وی با تاکید بر لزوم داشتن گذرنامه و روادید سفر به عراق تاکید کرد: عموم مردم عاشق امام حسین(ع) مطلع باشند که زوار غیرقانونی نخواهیم داشت هر عاشق امام حسین(ع) و علاقه مند به نظام جمهوری اسلامی باید مراحل قانونی را طی کند ویزا بگیرد مدارک قانونی داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها