پاسخ قاسمی به ادعاهای واهی وزیران خارجه بحرین و امارات

پاسخ قاسمی به ادعاهای واهی وزیران خارجه بحرین و امارات
يکشنبه 8 مهر 1397 - 23:03

سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعاهای واهی وزرای امور خارجه بحرین و امارات در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پاسخ داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ادعاهای تکراری وزرای امور خارجه بحرین و امارات در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این اظهارات را بی ارزش، واهی و برخاسته از ذهن متوهم آنها دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست همسایگی همراه با احترام متقابل و حسن همجواری را از اولويت های اساسی سياست خارجی خود قلمداد کرده و دخالت در امور داخلی سایر کشورها هیچگاه سیاست ایران نبوده و نیست.

قاسمی افزود: همنوایی وزرای خارجه بحرین، امارات و همچنین عربستان سعودی با سیاست ها و رویکردهای ضدایرانی و جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی تنها باعث مشروعیت بخشی به جنایت ها و اختلاف افکنی های رژیم صهیونیستی و مشروعیت زدایی از خود می شود. این رویکرد اشتباه راه رسیدن به اعتماد متقابل میان کشورهای مسلمان منطقه را طولانی و دشوارتر می کند. 

سخنگوی وزارت خارجه در پایان به مقامات امارات و بحرین توصیه کرد، دست از پیروی های کورکورانه از سیاست های دیکته شده و خلاف منافع و مصالح کشورهای منطقه و جهان اسلام بردارند و به جای ایراد هر روزه و بی فایده اتهامات واهی و بی اساس به جمهوری اسلامی ایران، به ابتکارات و ایده های ایران برای  تامين امنيت، ثبات و همکاری های منطقه ای و کاهش تنش و سوء تفاهم ها در منطقه بیاندیشند.

پربیننده ترین خبرها