فرمانده جدید ارتش عراق در بصره معرفی شد

فرمانده جدید ارتش عراق در بصره معرفی شد
دوشنبه 9 مهر 1397 - 17:17

فرماندهی عملیات مشترک عراق از انتصاب سرلشکر ستاد «قاسم نزال» به عنوان فرماندهی جدید عملیات بصره خبر داد.

العالم-عراق

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق وابسته به فرماندهی عملیات مشترک این کشور طی بیانیه‌ای از انتخاب سرلشکر ستاد «قاسم نزال» به عنوان فرماندهی عملیات استان بصره خبر داد.

سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی این مرکز طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، اعلام کرد که سرلشگر ستاد قاسم نزال به عنوان جانشین سرلشکر ستاد جمیل الشمری انتخاب شده است.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، سرانجام پنجشنبه پیش ( 27 سپتامبر) پس از گذشت چندین هفته از اعتراضات مردمی بصره، الشمری را از پستش برکنار کرد و وی را رئیس یک دانشگاه نظامی معرفی کرد.

نخست‌وزیر عراق در حالی پست جدیدی به الشمری داده که مردم بصره، علاوه بر مطالباتشان درباره آب و خدمات، خواستار محاکمه‌ وی به دلیل تیراندازی افراد تحت فرمانش به سوی تظاهرات‌کنندگان شده بودند اما او گفته بود که افرادی ناشناس تیراندازی کرده‌اند.

استان بصره هفته‌ها شاهد تشدید تظاهرات‌های مردمی در اعتراض به وضعیت بد خدمات رسانی، آلودگی آب‌ها، کمبود برق، بیکاری و.. بود. در این میان، برخی افراد خرابکار با به آتش کشیدن ساختمان‌های دولتی، مقرهای نیروهای الحشد و آسیب زدن به اموال عمومی و خصوصی و آتش زدن ساختمان کنسولگری ایران، تلاش کردند تا مسیر اعتراض‌ها را منحرف کنند.

برگزاری نشست‌های اضطراری هیأت دولت و پارلمان و اعزام تیم‌های وزارتی و حتی سفر شخص نخست‌وزیر و رئیس پارلمان به این استان نیز نتوانست این مشکل را حل کند و تنها راهکارهایی موقت اندیشیده شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها