تحلیل روز/

پاسخ کوبنده به حادثه تروریستی اهواز

پاسخ کوبنده به حادثه تروریستی اهواز
دوشنبه 9 مهر 1397 - 19:04

ده روز پس از حادثه تروریستی اهواز  طراحان این حادثه پاسخ این اقدام را دریافت کردند.

العالم _ ایران / سیاسی

در بامداد روز سه شنبه مرکز تروریستهای طراح حادثه تروریستی اهواز در شرق فرات  در سوریه  با شش موشک دوربرد  هدف قرار گرفت. سپاه پاسداران در بیانیه ای اعلام کرد که در پی این حمله  ۷ فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند سپاه پاسداران در این بیانیه اعلام کرد که امنیت ملی ایران خط قرمز است و هر اقدام امنیت زدایی بی پاسخ نخواهد ماند. در جریان حادثه تروریستی اهواز 25 نفر  به شهادت رسیدند و نزدیک به شصت نفر هم مجروح شدند. در جریان این اقدام تروریستی هر چهار تروریست توسط نیروهای امنیتی کشته شدند. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بلافاصله یکی از خانه های طراحان و عاملان این حادثه را در شهر اهواز کشف و دهها نفر را در ارتباط با این اقدام بازداشت کردند. اما طراحی این اقدام تروریستی از خارج از مرزهای ایران انجام شده است. گروههای تروریستی در رصد نیروهای اطلاعاتی ایران قرار دارند. در جریان اقدام تروریستی سال گذشته در تهران که منجر به شهادت هجده نفر از غیرنظامیان شد سپاه پاسداران مرکز تروریستهای طراح این حادثه در استان دیرالزور را با موشکهای دوربرد هدف قرار داد در جریان این اقدام نیز تعدادی از افراد رده بالای گروه تروریستی و تکفیری داعش و مورد حمایت عربستان کشته شدند. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان حدود یک سال و نیم پیش اعلام کرده بود که ناامنی را به عمق خاک ایران خواهد کشاند.

  عربستان پس از خیزشهای مردمی در کشورهای عربی تلاش کرده است نقش برادر بزرگتر را با اتکاء به دلارهای نفتی برای کشورهای عربی بازی کند. در همین راستا نیز حوزه نفوذی برای خود تعریف کرده است . حکام  آل سعود برای عملی کردن این حوزه نفوذ با اتکاء به حمایت دولتهای اروپایی و آمریکا هر اقدام ناقض حقوق بشر و موازین بین المللی انجام دادند. مهمترین اقدام آنها در سالهای اخیر حمایت همه جانبه  از گروههای تکفیری   و تروریستی در عراق و سوریه و لبنان و کشورهای شمال آفریقا بوده است. نکته مضحک در حمایت از گروههای تکفیری دموکراسی خواهی عربستان در سوریه و عراق بوده است. این دموکراسی خواهی نیز برای توجیه حمایت آمریکا و دولتهای اروپایی به خصوص فرانسه و انگلیس از بحران آفرینی در سوریه در نزدیک به هشت سال گذشته بوده است.  البته هدف اصلی از این بحران آفرینی تضعیف و از بین بردن محور مقاومت بوده است.  رژیم صهیونیستی در سال 2006 با حمله به لبنان سعی بر نابودی حزب الله و سپس حماس در نوار غزه را با حمایت از  جریان سیاسی مورد حمایت عربستان در لبنان داشت. مقاومت 33 روزه حزب الله و شکست هیمنه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی ضربه سنگینی به این رژیم و محور عربی و غربی وارد کرد. سوریه در جبهه اصلی محور مقاومت قرار دارد . خیزشهای مردمی در کشورهای شمال آفریقا این تصور را در میان عربستان و حامیان غربیش ایجاد کرد که اکنون وقت تغییر ژئوپولتیک منطقه با براندازی حکومت اسد است. در همین راستا با استفاده از نارضایتیها به ناآرامیها در سوریه دامن زدند. اما چون گروه مخالف سازماندهی شده ای در سوریه نبود تمام طرحها برای سازماندهی گروههای مخالف حکومت سوریه به شکست انجامید. به همین دلیل گروههای تکفیری و تروریستی به خصوص داعش و جبهه النصره مورد حمایت گسترده قرار گرفتند. اگر حمایتهای جمهوری اسلامی ایران و حزب الله و مبارزینی از عراق ، افغانستان از دولت و ملت سوریه  و عراق نبود گروههای تکفیری و تروریستی دمشق ، بغداد و اربیل را گرفته بودند. جمهوری اسلامی ایران تمام طرحهای عربستان و ائتلاف غربی و عربی را برای از بین بردن محور مقاومت ناکام گذاشت. آنها از ایران عصبانی هستندو برای نشان دادن این عصبانیت دست به هر کاری می زنند و جمهوری اسلامی ایران را متهم به بی ثباتی و ناامنی در منطقه می کنند.

  سیاستها و اقدامات ضد ایرانی ترامپ این توهم را میان حکام آل سعود ایجاد کرده است که اکنون می توانند از طریق حمایت از گروههای تروریستی  بی ثباتی در ایران  ایجاد کنند. واکنش کوبنده جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تروریستی در اهواز نشان داد که عصر بزن در رویی پایان یافته است و هر اقدام تروریستی هدایت شده از خارج پاسخ کوبنده ای در پی خواهد داشت . توان موشکی ایران فقط برای حفظ امنیت و بازدارندگی است . این توان برای سومین بار در یک سال گذشه به نمایش گذاشته شد و نشان داده شد که ایران جایی نیست که تروریستها و حامیانشان بخواهند به راحتی ماجراجویی کنند .

مرتضی مکی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها