نشست پارلمان عراق به حد نصاب نرسید؛ رئیس‌جمهور سه شنبه انتخاب می‌شود

نشست پارلمان عراق به حد نصاب نرسید؛ رئیس‌جمهور سه شنبه انتخاب می‌شود
دوشنبه 9 مهر 1397 - 21:21

نشست پارلمان عراق که قرار بود امشب برگزار شود، به سبب به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر در صحن مجلس به فردا سه‌شنبه موکول شد.

العالم _ عراق

 گروه‌های سیاسی تا کنون به توافقی درباره نامزد تصدی ریاست جمهوری عراق دست نیافته‌اند.

در عراق پس از صدام، ریاست ‌جمهوری از آن اقلیت کردها، ریاست پارلمان از آن اقلیت اهل سنت و نخست‌وزیری از آن اکثریت شیعیان است.


در همین رابطه بخوانید؛

چه کسی نهمین رئیس جمهور عراق می شود؟


درخواست اتحادیه میهنی کردستان برای رای دادن به برهم صالح

اتحادیه میهنی کردستان  عراق از گروه‌های سیاسی خواسته است به نامزد  این تشکل یعنی برهم صالح برای تصدی ریاست جمهوری رای دهند.

بر اساس گزارش السومریه، ریبوار طاها نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور اعضای فراکسیون این گروه در پارلمان گفت در راستای ادامه راه مام جلال(جلال طالبانی رئیس جمهور فقید عراق) در حمایت از وحدت و ثبات عراق، تصمیم گرفته شد به برهم صالح به عنوان نامزد ریاست جمهوری عراق اعتماد شود.

وی با اعلام حمایت کامل از برهم صالح از دیگر گروه‌های سیاسی در پارلمان عراق خواست برای حمایت از قانون اساسی و وحدت عراق به نامزدی وی رای دهند.

رایزنی بارزانی با مالکی

نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق که به بغداد رفته است، امروز با نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون دیدار کرد، در این دیدار دو طرف درباره آخرین تحولات سیاسی و اسامی نامزدهای مطرح برای تصدی ریاست جمهوری بحث و تبادل نظر کردند.

دعوت حلبوسی از نمایندگان برای ورود به صحن پارلمان

محمد حلبوسی رئیس پارلمان عراق از نمایندگان خواست برای انتخاب رئیس جمهوری وارد صحن پارلمان شوند.

شبکه العراقیه : گمانه‌زنی‌ها درباره عدم برگزاری نشست امشب

شبکه العراقیه از احتمال برگزار نشدن نشست امشب پارلمان عراق خبر  داده است. خبرنگار این شبکه از صحن پارلمان گزارش داد احتمالا نشست امشب پارلمان به دلیل آنکه تعداد نمایندگان به حد نصاب نرسیده، برگزار نشود.

این شبکه در خبری فوری اعلام کرد نشست پارلمان که قرار بود ساعت 20 به وقت عراق برگزار شود، نیم ساعت به تاخیر  افتاده است، دلیل آن، به حد نصاب نرسیدن تعداد حاضران در صحن پارلمان  اعلام شده است.

احتمال تعویق نشست به فردا

الفرات گزارش داد یک نماینده حزب دموکرات کردستان عراق از احتمال به تعویق افتادن نشست امشب پارلمان به فردا سه‌‌شنبه خبر داد.

شبکه تلویزیونی العراقیه هم به نقل از حیدر الفوادی از نمایندگان پارلمان اعلام کرد به دلیل آنکه نشست امشب تا کنون به حد نصاب نرسیده است، به فردا موکول خواهد شد.

الفرات: فردا سه شنبه آخرین مهلت برای انتخاب رئیس جمهور است

شبکه الفرات اعلام کرد فردا سه شنبه آخرین مهلت برای انتخاب رئیس جمهوری عراق بر اساس قانون اساسی است.

این شبکه همچنین گزارش داد نمایندگان حزب دموکرات باعث به حد نصاب نرسیدن نشست شده‌‌اند تا شانس پیروزی برهم صالح نامزد اتحادیه میهنی کاهش یابد.

الفرات: به حد نصاب نرسیدن نشست پارلمان عمدی است

الفرات به نقل از یک نماینده فراکسیون البناء اعلام کرد جلوگیری از به حد نصاب نرسیدن نشست امشب پارلمان عراق، اقدامی عمدی است تا به کردها فرصت داده شود درباره نامزد واحد به توافق برسند.

نشست پارلمان به فردا سه شنبه موکول شد

رسانه‌های عراق گزارش دادند نشست پارلمان که قرار بود امشب برای انتخاب رئیس جمهوری برگزار شود، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر در صحن پارلمان، به فردا سه شنبه موکول شد.

پربیننده ترین خبرها