وال استریت ژورنال: آمریکا از خلیج فارس عقب نشسته است

وال استریت ژورنال: آمریکا از خلیج فارس عقب نشسته است
سه شنبه 10 مهر 1397 - 01:12

یک نشریه آمریکایی دوشنبه در گزارشی با اشاره به موضع کاخ سفید در قبال ایران نوشت: باوجود لفاظی‌های دولت ترامپ، آمریکا از حضور نظامی خود در آب‌های خلیج فارس کاسته و کشتی‌ها، هواپیماها و موشک‌های مورد نیاز برای یک رویارویی بزرگ نظامی را برچیده است.

العالم - آمریکا

نشریه وال استریت ژورنال می‌نویسد: به گفته مقام‌های آگاه، از ماه مارس (فروردین) که ناو «تئودور روزولت» منطقه را به مقصد اقیانوس آرام ترک کرد؛ هیچ ناوگروه تهاجمی آمریکایی در خلیج فارس حضور نداشته است.
گزارش تاکید می ‌کند: این طولانی‌ترین بازه‌ زمانی در دو دهه گذشته است که هیچ ناو هواپیمابری در آب‌های منطقه نبوده است.
وال استریت ژورنال می‌نویسد که همزمان، وزارت دفاع آمریکا تصمیم گرفته است چهار سامانه ضدموشکی را از کشورهای اردن، کویت و بحرین خارج و در نقاط دیگری نزدیک به مرزهای چین و روسیه مستقر کند.
این رسانه می‌نویسد که بخشی از این تحولات نتیجه تغییرات راهبردی در مواضع دولت آمریکا و بخشی دیگر، تحت تاثیر محدودیت‌ در تعداد ناوها و تجهیزات نظامی این کشور است.
در همین ارتباط «برایان کلارک» عضو ارشد اندیشکده موسوم به «مرکز ارزیابی‌های ‌برنامه‌ای و راهبردی» می‌گوید که دولت آمریکا، شماری از ناوهای هواپیمابر خود را به منظور تعمیرات به کارخانه‌ها برگردانده است و انتظار می‌رود تا دست‌کم دو سال دیگر با کمبود ظرفیت در حوزه ناوبری مواجه باشد.
وی تاکید کرد که مقام‌های ارشد نیروی دریایی آمریکا از این موضوع مطلعند، اما به صورت علنی در این رابطه اظهارنظر نمی‌کنند.
حضور مداخله جویانه نظامیان آمریکایی در آب های خلیج فارس همواره محل انتقاد مقام های کشورمان بوده است

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها