خبرگزاری دولتی کره شمالی:

اعلام پایان جنگ کره نمی‌تواند اهرم فشاری برای خلع سلاح اتمی باشد

اعلام پایان جنگ کره نمی‌تواند اهرم فشاری برای خلع سلاح اتمی باشد
سه شنبه 10 مهر 1397 - 14:58

خبرگزاری رسمی کره شمالی هشدار داد که از اعلامیه پایان جنگ دو کره به عنوان ابزاری برای فشار و دستیابی به خلع سلاح اتمی استفاده نشود.

العالم- آسیا 

 «کِی.سی.اِن.اِی» خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد اعلامیه پایان جنگ دو کره نمی‌تواند به عنوان اهرم فشار برای خلع سلاح اتمی کره شمالی استفاده شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رسانه دولتی کره شمالی نوشته است اعلامیه پایان جنگ باید نیم قرن پیش تصمیم‌گیری می‌شد و این مسئله اساسی‌ترین فرآیند برای ایجاد روابط آمریکا  و کره شمالی و صلح در شبه جزیره کره است. 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن با یکدیگر دیدار و توافق کردند ثبات و رژیم صلح در شبه جزیره کره ایجاد کنند. البته آمریکا از کره شمالی می‌خواهد ابتدا اقدام به خلع سلاح کامل اتمی کند تا تحریم‌ها علیه این کشور برچیده شود اقدامات غیرقابل بازگشت انجام دهد.

کی.سی.ان.ای نوشته است، تسهیلات اتمی «یونگ بیون» هسته مرکزی برنامه اتمی این کشور است و کره شمالی برای تعطیل کردن آن در صورت اقدام متقابل از سوی آمریکا، ابراز تمایل کرده است.

این رسانه ادامه داد «کره شمالی قدم‌های حیاتی و قابل توجهی برای اجرای بیانیه مشترک نشست آمریکا و کره شمالی برداشته است اما آمریکا هنوز سعی در تسلیم کردن کسی با اعمال تحریم‌ها دارد». 

علاوه بر دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا، سه دیدار میان سران دو کره برگزار شده است که طرفین برای کاهش تنش میان دو کشور توافق نموده و از روز گذشته اقدام به مین‌روبی از مرز مشترک کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها