اردوغان به بن بست رسیده است

اردوغان به بن بست رسیده است
دوشنبه 17 مهر 1391 - 16:53

دمشق (العالم)- كارشناس سياسي سوري گفت: توطئه هاي رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه عليه سوريه به بن بست رسيده است.

"رياض صقر" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، با اشاره به بی نتیجه بودن راه حل های خصمانه در خصوص بحران سوریه، خاطرنشان کرد که اردوغان به علت ناکامی توطئه ای که علیه سوریه طراحی کرده بود، اینک دچار سرگردانی شده است.

صقر افزود: در نشست اخیر كنگره عمومی حزب عدالت و توسعه تركيه كه رهبران گروه های اخوان المسلمين كشورهاي عربي به آن دعوت شده بودند، تصميمات محرمانه اي با هدف ناامن كردن منطقه، فشار بر دولت سوریه و تلاش براي تغيير نظام ها وروي كار آوردن اخوان المسلمين در کشورهای عربی، اتخاذ گردید.

وي مسئولان اطلاعاتي تركيه را به اعزام دست كم هزار نفر از عناصر تروريست با هواپيماهاي اختصاصی به منطقه "التل الابيض" متهم كرد و گفت: " آنچه در مرزهاي تركيه و سوريه اتفاق مي افتد، از طرف شخص اردوغان طراحي شده است و جنگی كه مسئولان اطلاعاتي تركيه در منطقه التل الابيض فرماندهی کردند، بهترين گواه بر اين مدعاست".

تحليلگر سياسي سوري گفت: اردوغان خواهان اعمال فشار بر سوريه براي تحميل خواسته هاي خود به اين كشور است. تركيه به همراه قطر وعربستان خواهان ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه هستند.

وي درباره پيامدهاي بحران سوريه بر اوضاع تركيه هشدار داد و گفت: متشنج شدن اوضاع در مرزها می تواند بحران را به داخل خاك تركيه منتقل كند.

صقر در ادامه به  تظاهرات در مناطقي از تركيه در اعتراض به سیاست های دولت اردوغان اشاره کرد و گفت: حذف نام گروهک تروريستي منافقین از فهرست سازمان هاي تروريستي با هدف انتقال اعضای این گروهک به منطقه مرزي تركيه براي شركت در اقدامات تروريستي در سوريه صورت گرفته است.

10:39

 

پربیننده ترین خبرها