چاوز مسئولیت سنگینی بر عهده دارد

چاوز مسئولیت سنگینی بر عهده دارد
دوشنبه 17 مهر 1391 - 17:44

كاراكاس، العالم - كارشناس ونزوئلايي، اعتراف به شكست از سوي رقيب هوگو چاوز را ستود و آن را نشانه وقوف وي به حمايت عموم مردم از چاوز دانست.

حسين زغير، مشاور سابق روابط بين الملل در مجلس ملی ونزوئلا، روز دوشنبه به شبکه العالم گفت : برتري 54 درصدي چاوز و اعتراف  مخالفان به اين پيروزي، خاطر مردم را در باره احتمال وقوع يك سري حوادث آسوده كرد. از زمان به قدرت رسيدن چاوز، اين نخستين بار است كه مخالفان به اين سرعت به نتايج انتخابات گردن مي نهند و به شكست اعتراف مي كنند.

زغير افزود: نخستین دلیل اعتراف رقیب به شكست، همراهي عموم مردم با چاوز است. البته اين پيروزي براي چاوز مسؤوليت هاي زيادي به همراه دارد و مسائل زيادي - به خصوص در زمينه سياست و  اداره امور كشور - وجود دارد كه بايد به آن توجه شود.

وي از چاوز خواست افراد جديدي را جايگزين نيروهاي قبلي كند كه سريع تر به امور مردم رسيدگي كنند؛ ضمن اين كه چاوز خودش نيز اخيرا اعتراف كرده که دولتش اشتباهات زيادي مرتكب شده و در اثر آن بسياري از اهداف و برنامه ها ناتمام مانده است.

زغير همچنين ايجاد يك دستگاه نظارتی در دولت برای تکمیل  طرح هاي نيمه كاره را ضروري دانست و ابراز اميدواري كرد تا روابط ونزوئلا با ساير كشورها بهبود يافته و همبستگي بيشتري با  كشورهاي امريكاي لاتين ايجاد شود.

مشاور سابق روابط بين الملل در مجلس ونزوئلا، امريكا را به داشتن روابط دوستانه و بر اساس احترام متقابل با كشورش دعوت كرد و يادآور شد: ونزوئلا هرگز از اصول خود دست بر نداشته و جز براساس احترام متقابل با هيچ كشوري ارتباط برقرار نمي كند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها