قاسمی:

جهان شاهد حملات تروریستی و خشونت بی محابا علیه زنان وکودکان است

جهان شاهد حملات تروریستی و خشونت بی محابا علیه زنان وکودکان است
سه شنبه 10 مهر 1397 - 21:07

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در بسیاری از نقاط دنیا خشونت بی محابایی را شاهدیم که دامن زنان و کودکان بی گناه را گرفته است. اندیشه خشونت پرهیزی گاندی دقیقا همان چیزی است که امروز به آن نیازمندیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بهرام قاسمی در مراسم رونمایی از کتاب های «گاندی رهبر بی همتا»، «اسطوره ماهاتما گاندی» و «ویژه نامه مجله بخارا به مناسبت یکصدو پنجاهمین سالگرد تولد گاندی» خاطرنشان کرد، حملات تروریستی در بسیاری از نقاط جهان، مردم بی گناه را به کام مرگ می کشاند و برخی نیز با حمله نامشروع به سایر کشورها و تجاوز نظامی به بی گناهان، از طریق جنگ و تحریم، جان هزاران نفر را گرفته و جان بسیاری را هم تهدید می کنند.
بهرام قاسمی اظهار داشت: این در حالی است که کمتر از یک قرن پیش ملت هند حتی برای نیل به هدف مشروع خود برای استقلال کشورشان حاضر به استفاده از خشونت نشد و تنها بر راهکارهای صلح آمیز تاکید کرد.
وی یادآور شد: بی تردید اقبال به نقش خشونت پرهیزی گاندی گره گشای بسیاری از فجایعی خواهد بود که جامعه بشری با آن مواجه است. 
قاسمی تصریح کرد: اندیشه های این مرد بزرگ یکی از بهترین راه های درمان دردهای عمیق کنونی جوامع بشری است و نظام برخواسته از آرای این رهایی بخش بزرگ هند، جامعه مبتنی بر اخلاق، صلح، راستی و البته عدم خشونت خواهد بود.

کتاب گاندی رهبری بی همتا نوشته پاسکال آلن نازارات محقق هندی که به فارسی منتشر شده و همچنین کتاب اسطوره ماهاتما گاندی از سوی فرزانه قوجلو گردآوری و ترجمه شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها