خواب آلودگی بی بی سی کار دستش داد! + صوت

چهارشنبه 11 مهر 1397 - 12:27

پوشش لحظه به لحظه افزایش قیمت ارز و دلار در کنار پوشش معنادار سقوط قیمت دلار؛ روز گذشته بی بی سی فارسی در بخش های خبری خود بازار ارز که سیر نزولی و کاهشی خود را آغاز کرده است را به نحوی پوشش داد که به زعم کارشناسان این حوزه همسو با سیاست های «جنگ اقتصادی» آمریکا بود.

العالم - ایران

بخش فارسی شبکه سلطنتی انگلستان با بازی با لغات و اعلام «کاهش موردی قیمت ارز در برخی استانها« و استفاده از الفاظی مشابه «نوسان» در بازار سعی داشت به مخاطب اینگونه القا کند که شرایط موجود، پایدار نخواهد بود و روند افزایشی گذشته مجددا باز خواهد گشت.

این در حالی است که در مقابل در زمان افزایش قیمت ارز، این شبکه با اعلام آخرین رقم و تعمیم آن به کل کشور سعی در القا بی ثباتی اقتصادی داشت.

شبکه سلطنتی انگلیس که پیش از این و در پوشش اخبار مربوط به حمله تروریستی اهواز مورد انتقاد کاربران فضای مجازی قرار گرفته بود روز گذشته نیز این انتقادات مجددا شعله ور شد (بی بی سی فارسی در زمان حمله تروریستی اهواز از تروریستی خواندن این حمله خودداری کرد و صرفا این حمله را مسلحانه اعلام نمود، این موضوع واکنش های گسترده ای را در شبکه های مجازی به همراه داشت).

شبکه سلطنتی انگلیس در پوشش اخبار منطقه هم نمره منفی گرفت؛ این شبکه امروز در بخش صبح گاهی خود در زمان اعلام نامزد های ریاست جمهوری عراق، مجددا فواد معصوم (رئیس جمهوری سابق عراق) را نامزد انتخابات معرفی کرد و اعلام نمود که فواد معصوم همراه با برهم صالح برای کسب پست ریاست جمهوری رقابت می کردند!!!

این در حالی است که رقابت «فواد حسین» و «برهم صالح» از مدت ها قبل در صدر اخبار بود  و در شب گذشته درصدر اخبار جهان قرار داشت.

پربیننده ترین خبرها