در بحبوحه اتهامات نتانیاهو به اروپا درباره ایران

تخلیه اجباری روستای «خان‌الاحمر» سفر مرکل به فلسطین اشغالی را لغو می‌کند

تخلیه اجباری روستای «خان‌الاحمر» سفر مرکل به فلسطین اشغالی را لغو می‌کند
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 12:32

در بحبوحه اتهامات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه اتحادیه اروپا به سبب حمایت از ایران و برجام، صدراعظم آلمان نیز اعلام کرد که در صورت تخلیه روستای فلسطینی خان الاحمر، سفر خود به منطقه را لغو می‌کند.

العالم-فلسطین اشغالی

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند در صورت تخلیه اجباری روستای فلسطینی‌نشین خان‌الاحمر در کرانه باختری ، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان سفر خود به فلسطین اشغالی را لغو می‌کند.

مرکل امروز (چهارشنبه) در حالی برای دیدار با مقامات صهیونیست به فلسطین اشغالی سفر می‌کند که نخست‌وزیر این رژیم چند روز قبل در مجمع عمومی سازمان ملل، کشورهای اروپایی را به امتیازدهی به ایران متهم کرد.

روزنامه جروزالم پست نوشت «مرکل در حالی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد داشت که او سران دولت ایران را با حاکمان آلمان نازی، مقایسه می‌کند» که به نوشته این روزنامه «قصد نابودی یهودیان» را داشته است.

در حالی که نتانیاهو تنها حامی سرسخت خروج یک‌جانبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران است، مرکل اما به عنوان رهبر دومین کشور قدرتمند غربی، به همان میزان از برجام حمایت و برای زنده نگهداشتن آن تلاش کرده است.

«شیمون استاین» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آلمان درباره سفر مرکل به فلسطین اشغالی می‌گوید: «از نظر برلین در شرایط فعلی برجام با اینکه توافق ایده‌آلی نیست ولی بهترین روشی است که می‌تواند تمایلات ایران برای دستیابی به توانمندی‌های هسته‌ای را محدود کند. هرچند مسائل جانبی دیگر هم وجود دارد که می‌تواند موضوع بحث نتانیاهو با مرکل باشد، از جمله برنامه موشکی بالستیک ایران، رفتار منطقه‌ای و مشارکت تهران در تروریسم. البته توافق هسته‌ای مشمول بازنگری نخواهد بود پس اختلاف نظر در این موضوع را نمی‌توان برطرف کرد».

جروزالم پست در پایان نوشت که شاید نتانیاهو بتواند نقطه اتصالی میان سیاست «درهای باز» مرکل در قبال پناهجویان و نقش ایران در بحران سوریه پیدا کند و در نهایت وی را به عدم حمایت از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا و توافق هسته‌ای، مجاب کند.

نتانیاهو در تاریخ پنجم مهر طی سخنرانی خود در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل، با تکرار پروپاگاندای خود علیه ایران، ادعای جدیدی را مبنی بر وجود تاسیسات هسته‌ای مخفی در جنوب تهران مطرح کرد.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا 18 اردیبهشت طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

وی همچنین گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها