روستای «خان احمر» از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی محاصره شد

روستای «خان احمر» از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی محاصره شد
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 14:45

48 ساعت پس از پایان مهلتی که رژیم صهیونیستی به ساکنان «خان‌احمر» برای تخلیه روستا داده بود، این منطقه محاصره شد.

العالم-فلسطین اشغالی

دوشنبه هفته جاری (9 مهرماه) مهلت رژیم صهیونیستی برای تخلیه روستای «خان احمر» واقع در شرق قدس به پایان رسید. سازمان عفو بین‌الملل تخریب این روستا و آواره کردن ساکنان آن را «جنایت جنگی» توصیف کرده و از رژیم صهیونیستی خواسته این اقدام را انجام ندهد.

بر اساس گزارش وبگاه «عرب 48»، در همین راستا نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه/11 مهرماه) 48 ساعت پس از پایان مهلت داده شده، خان‌احمر را محاصره کردند.

ساکنان محلی اعلام کردند از ساعات اولیه صبح امروز گشتی‌های رژیم صهیونیستی وارد خان‌احمر شدند و آن را محاصره کردند تا مقدمات تخریب آن را فراهم کنند.

از سوی دیگر کودکان خان احمر تصاویری از «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در دست گرفتند و از وی خواستند با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جلوی تخریب این روستا را بگیرد. مرکل قرار است امشب وارد فلسطین اشغالی شود و در سفر دو روزه خود با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کند.

 تیرماه امسال (1397) خبر یورش گسترده نظامیان صهیونیستی به روستای بدوی خان احمر با هدف تخریب آن در رسانه‌ها پیچید. ساکنان این روستا به مقابله با صهیونیست‌ها پرداختند و طی درگیری‌ها چندین نفر از‌ آنها زخمی شدند. با ادامه اعتراض‌ها روند تخلیه و تخریب این روستا متوقف شد و دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در پانزدهم تیرماه با صدور حکمی تخریب این روستا را به حالت تعلیق درآورد.

سرانجام دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در 14 شهریورحکم نهایی خود را صادر و اعلام کرد روستای خان‌احمر باید تخلیه شود. جمعیت روستای خان‌احمر حدود 200 نفر اعلام شده که با دامداری زندگی می‌گذرانند.

فارس

پربیننده ترین خبرها