دو مقام ترکیه‌ای: خاشقچی هنوز در کنسولگری عربستان است

دو مقام ترکیه‌ای: خاشقچی هنوز در کنسولگری عربستان است
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 15:05

پس از انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر ربوده شدن یک فعال رسانه‌ای معارض سعودی از ترکیه و انتقال آن به عربستان، دو مقام این کشور از تداوم حضور او در کنسولگری عربستان در استانبول خبر دادند.

العالم - ترکیه

دو مقام ارشد دولتی ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که «جمال خاشقچی» فعال رسانه‌ای معارض سعودی هنوز در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول حضور دارد.

این دو مقام که نامشان فاش نشد به خبرگزاری «رویترز» گفتند علی‌رغم برخی گزارش‌ها مبنی بر ربوده شدن خاشقچی از کنسولگری عربستان اما وی هنوز در این مکان به سر می‌برد.

شامگاه سه‌شنبه دو نفر از نزدکیان خاشقچی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کردند که وی پس از مراجعه به کنسولگری عربستان سعودی،‌ ربوده شده و به ریاض تحویل داده شده است. 

نامزد خاشقجی در گفت‌وگو با شبکه تی‌آر‌تی ترکیه گفت که وی «بعد از ظهر روز سه شنبه برای تکمیل کارهای رسمی ازدواج‌مان وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، اما پس از خروج همه از کنسولگری، خبری از او نشد، چون از ساختمان خارج نشده است».

نام جمال خاشقجی پیشتر در فهرست افراد بازداشتی تحت تعقیب توسط بن سلمان ولی‌عهد سعودی قرار گرفته بود، لذا برخی از فعالان در صفحه توئیتر خود نوشتند که آقای خاشقچی به دستور بن سلمان ربوده شده است.

خاشقچی، ستون‌نویس ثابت روزنامه سعودی الحیاة بود که تا چند ماه پیش هم‌زمان در لندن‌، ریاض و بیروت چاپ می‌شد اما چند ماهی است که انتشار کاغذی آن متوقف شده است. خاشقچی به دلیل انتقاد از سیاست‌های دولت فعلی عربستان از نوشتن در این روزنامه منع شد و مدتی بعد، راهی آمریکا و مقیم این کشور شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها