انگلیس، روسیه را به جاسوسی و حملات سایبری در جهان متهم کرد

انگلیس، روسیه را به جاسوسی و حملات سایبری در جهان متهم کرد
پنج‌شنبه 12 مهر 1397 - 10:40

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد روسیه با راه‌اندازی پویشی، حملات سایبری علیه دیگر کشورهای جهان انجام می‌دهد.

العالم- اروپا

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس امروز (پنج‌شنبه) سازمان اطلاعات ارتش روسیه را به راه‌اندازی پویشی آنلاین با هدف حمله به سازمان‌های سیاسی، مشاغل، رسانه‌ها و بخش‌های ورزشی انگلیس متهم کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»،هانت گفت که «مرکز ملی امنیت سایبری» انگلیس عملیاتی را شناسایی کرده است که سازمان «جی.آر.یو»، اطلاعات ارتش روسیه، پشت حملات سایبری علیه سازمان‌های بلندپایه در انگلیس بوده است. 

وزیر خارجه انگلیس گفت که این الگوی رفتاری روسیه نشان‌دهنده تمایلشان برای انجام عملیات بدون در نظر گرفتن حقوق بین‌الملل یا ضوابط مقرر بین‌المللی و نشان از احساس  مصونیت، بدون در نظر گرفتن تبعات انجام چنین عملیاتی است. 

هانت افزود «پیام ما روشن است: با متحدانمان،  تلاش‌های جی.آر.یو برای تضعیف ثبات  بین‌المللی را برملا کرده و به آن پاسخ می‌دهیم».

وی افزود مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس مطمئن است که جی.آر.یو مسئول حملاتسایبری سال ۲۰۱۷ شامل حمله سایبری به حزب دموکرات آمریکا قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶۶ بوده است. 

هانت گفت، دولت انگلیس، روسیه را مسئول راه‌اندازی کمپینی برای حملات سایبری می‌داند  و لندن این اقدام مسکو را نقض آشکار حقوق بین‌الملل می‌داند.

وی گفت «اقدامات جی.آر.یو بی‌پروا و بدون تبعیض است. آن‌ها سعی در تضعیف و مداخله  در انتخابات دیگر کشورها دارند و حتی آماده آسیب زدن به شرکت‌ها و شهروندان روسی هم هستند». 

طی ماه‌های اخیر و بعد از مسمومیت یک جاسوس سابق روس‌تبار در خاک انگلیس، لندن بارها به مسکو حمله کرده است و روسیه را مسئول حملات سایبری در این کشور می‌داند.  روسیه در مقابل این اتهامات را رد کرده است. 

فارس

پربیننده ترین خبرها