مرکل: باید هرطور شده از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کرد

مرکل: باید هرطور شده از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کرد
پنج‌شنبه 12 مهر 1397 - 12:57

صدر اعظم آلمان با بیان اینکه باید هر آنچه ممکن است برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام داد، گفت سوال این است که آیا یک توافق برای این کار کافی است یا نه.

العالم-فلسطین اشغالی

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان که به فلسطین اشغالی سفر کرده روز پنج‌شنبه در جمع میزبانانان صهیونیستش بار دیگر ایران به طرح اظهارات ضدایرانی پرداخت و گفت باید از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کرد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، مرکل که در موزه «هولوکاست» در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، گفت: «باید هر کاری انجام دهیم تا ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند. سوالی که داریم درباره‌اش بحث می‌کنیم، این است که آیا یک توافق راه درستی برای جلوگیری از دستیابی به سلاح اتمی است، یا اینکه این [راه] بیش از حد ضعیف است؟»

صدر اعظم آلمان در ادامه گفت: «با توجه به آنچه که امروز در سوریه در جریان است، تهدید علیه اسرائیل افزایش یافته است.»

آلمان یکی از کشورهای طرف قرارداد با ایران در توافق هسته‌ای است و تاکنون ضمن تأکید بر لزوم حفظ این توافق، بارها علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران انتقاد کرده است. «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هفته پیش گفت تأکید برلین بر ضرورت حفظ برجام، به معنی «چشم بستن بر دیگر نگرانی‌هایمان درباره ایران، نیست.»

مرکل در بخش دیگری از صحبت‌هایش به سوالی درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای تخریب روستای فلسطینی‌نشین «خان احمر» پرداخت و هرچند گفت که آلمان با این کار مخالف است، اما این موضوع را «مسئله داخلی اسرائیل» توصیف کرد و گفت گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه در صورت تخریب این روستا سفر او به فلسطین اشغالی لغو می‌شد، نادرست است.

صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه به همراه اعضای کابینه‌اش برای برگزاری نشست‌های مشورتی با مقام‌های رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شد. او امروز در موزه هولوکاست به پاس اقداماتش در حمایت از رژیم صهیونیستی، از دانشگاه «هیفا» دکترای افتخاری دریافت کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها