ترامپ بخش هایی دیگر از نقشه خود برای «دوشیدن شاه سعودی» را فاش کرد

ترامپ بخش هایی دیگر از نقشه خود برای «دوشیدن شاه سعودی» را فاش کرد
جمعه 13 مهر 1397 - 12:57

ترامپ برای سومین بار در یکی از سخنرانی ها خود بحش هایی جدید از گفتگو تلفنی اش با شاه سعود را بیان کرد، او می گوید به شاه سعودی گفته است باید هزینه حمایت آمریکا را بپردازد.

برای سومین بار، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، جزئیات تماس اخیر خود با سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی را مطرح می کند.

او پیش از این گفته بود که به شاه سعودی اعلام کرده است که باید هزینه حمایت نظامی آمریکا را بپردازد.

ترامپ در سخنرانی خود در یک نشست انتخاباتی در ایالت مینه‌سوتا در روز پنج شنبه گفت که ریاض برای حفاظت از آمریکا باید پول بیشتری پرداخت کند.

رئيس جمهور آمریکا خطاب به هواداران خود گفت: ": ما از عربستان دفاع می کنیم اما آنها در مقابل هزینه اندکی پرداخت می کنند. عربستان باید هزینه سربازان ما را که از این کشور محافظت می کنند پرداخت کند"

وی در ادامه تصریح کرد: من به پادشاه سعودی گفتم: دوست من، با عرض پوزش شما نمی خواهید هزینه نیروهای ما را پرداخت کنید؟ آیا فکر نمی کنید که باید هزینه آن را پبردازید؟ آنها تنها 30 درصد از کل هزینه را پرداخت کردند و من به او گفتم و شاه سعودی گفت: تا به امروز کسی چنین چیزی به او نگفته است

ترامپ در ادامه گفت:  اما من به او گفتم من از تو می خواهم جناب پادشاه. اما او گفت: جدی می گویید؟ به او گفتم: من کاملا جدی هستم و این اتفاق خواهد افتاد. گفت قبلا هیچ کس چنین چیزی از او نخواسته است. صحبت از چندین و چند میلیارد دلار است.

ترامپ همچنین در این سخنرانی اظهار داشت: ما سفارت آمریکا را به اورشلیم (قدس) منتقل کردیم در حالی که عده ای قصد داشتند من را از انجام این کار منصرف کنند. شما اکنون رئیس جمهوری دارید که به خاطر آمریکا ایستاده است و اقداماتی انجام داده که هیچ رئیس جمهور دیگری آن را انجام نداده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: ما برای بازگرداندن گروگان های خود از کره شمالی هیچ امتیازی ندادیم.

رئيس جمهور آمريكا سه شنبه هفته گذشته در جمع حامیان حزب جمهوری خواه در می سی سی پی مطرح کرده بود که در گفتگو با شاه سعودی به او گفته است اگر حمایت آمریکا نباشد، سعودی دو هفته بیشتر دوام نمی آورد و این کشور باید هزینه حمایت نظامی آمریکا را بپردازد

وی همچنین در گردهمایی مشابه در ویرجینیا بخش هایی دیگر از گفتگوی تحقیر 

ترامپ که پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته بود ایالات متحده باید در ازای محافظت از کشورهای عربی از آن‌ها نفت و پول بگیرد و سیاست خود را دوشیدم عربستان اعلام کرده بود، در هفته‌های اخیر هم چند بار این موضوع را تکرار کرده و به صراحت گفته که ریاض و دیگر پایتخت‌های عربی باید هزینه حمایت‌های آمریکا را پرداخت کنند.

پربیننده ترین خبرها