رئیس جمهور فیلیپین استعفا می دهد/ آیا سرانجام به وجود خدا ایمان آورد؟

رئیس جمهور فیلیپین استعفا می دهد/ آیا سرانجام به وجود خدا ایمان آورد؟
جمعه 13 مهر 1397 - 13:08

خبرگزاری "بلومبرگ" گزارش داد "رودریگو دوترتی"، رئیس جمهور فیلیپین با اعلام احتمال ابتلا به یک بیماری خطرناک گفت که اگر آزمایش های پزشکی بیماریش را تأیید کنند، از مقام خود کناره گیری می کند.

العالم - آسیا

رئیس جمهور 73 ساله فیلیپین دیروز در جمع دانش آموختگان دانشکده افسری این کشور اعلام کرده بود: هنوز نمی دادم در چه سطحی از بیماری هستم باید منتظر نتیجه آزمایش ها بمانم.

"رودریگو دوترتی" به تازگی بر اثر تشدید بیماری "سندروم بارت" در بیمارستان بستری شده است وی مبتلا به سرطان مری است؛ وی همچنین فاش کرد که از بیماری میگرن و درد ستون فقرات هم رنج می برد.

وی گفت: اگر این سرطان است بگذارید باشد. و اگر مرحله سوم است؛ درمانی در کار نخواهد بود. من خواهان عذاب بیشتر نیستم نه در این سمت و نه در هیچ سمت دیگری.

گفتنی است دوترتی از سال 2016 رئیس جمهور فیلیپین است و دوره ریاست جمهوری اش تا 2022 ادامه دارد. بر اساس قانون اساسی وی ملزم است بیماری خود را به اطلاع مردم برساند. و در صورت استعفا، اختیاراتش به معاون رئیس جمهور می رسد.

رئیس جمهور فیلیپین از هر نظر شخصیتی جنجالی است وی ژوییه گذشته گفته بود که اگر وجود خدا اثبات شود از سمتش کناره گیری خواهد کرد!

وی در این خصوص با لحنی تحکم آمیز خارج از عرف طبق عادت خود گفته بود: اگر فقط یک نفر بتواند ثابت کند که می تواند با خدا حرف بزند یا او را ببیند یا با او سلفی بگیرد من فورا استعفا می دهم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها