در پیامی به رئیس‌جمهور جدید عراق؛

شاه اردن بر تقویت همکاری با عراق تأکید کرد

شاه اردن بر تقویت همکاری با عراق تأکید کرد
جمعه 13 مهر 1397 - 18:55

شاه اردن با ارسال تلگرافی به «برهم صالح» رئیس‌جمهور جدید عراق، انتخاب وی به این سمت را تبریک گفت.

العالم- اردن 

«عبدالله دوم» شاه اردن با ارسال تلگرافی به «برم صالح» رئیس‌جمهور جدید عراق برای وی آرزوی سلامتی و برای ملت عراق نیز پیشرفت و شکوفایی کشورشان را از خداوند مسئلت کرد.

بنابر گزارش وبگاه «النشره»، شاه اردن در نامه خود بر علاقمندی خود برای استمرار تقویت روابط و همکاری دو کشور برادر و تداوم هماهنگی و رایزنی در مسائل مختلف دارای اهتمام مشترک تأکید کرد.

پارلمان عراق شامگاه سه‌شنبه گذشته موفق شد بعد از دو دور رأی‌گیری برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور، «بَرهَم صالح» را به این سمت انتخاب کرد.

صالح با نام کامل «برهم احمد صالح» که نامزد حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق است، در سال ۱۹۶۰ در شهر «سلیمانیه» عراق متولد شد. او پیش از آنکه به عنوان رئیس جمهور عراق بعد از «فؤاد معصوم» انتخاب شود، دو بار به عنوان نخست وزیر منطقه کردستان عراق انتخاب شده بود.

او در سال ۱۹۷۶ به صورت مخفیانه به حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق پیوست و مسئول دفتر روابط خارجی این حزب در لندن، پایتخت انگلیس شد.

یکی از دلایلی که احتمال موفقیت برهم صالح برای تصدی ریاست جمهوری را بیشتر کرد، مواضع او و حزب اتحادیه میهنی کردستان در قبال همه‌پرسی جدایی کردستان عراق در سال گذشته بود. او و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق این همه‌پرسی را که در سوم مهر ماه سال گذشته بر خلاف قانون اسای عراق برگزار شد، غیر قانونی اعلام کردند.

پربیننده ترین خبرها