رویترز: آمریکا به دنبال در نظر گرفتن معافیت‌هایی در خصوص تحریم‌های نفتی ایران است

رویترز: آمریکا به دنبال در نظر گرفتن معافیت‌هایی در خصوص تحریم‌های نفتی ایران است
شنبه 14 مهر 1397 - 08:02

دولت ترامپ در حال بررسی امکان در نظر گرفتن معافیت‌هایی چشمگیر برای کشورهایی است که در مسیر تبعیت از تحریم‌های نفتی ایران حرکت می‌کنند.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز؛ به گفته یک مقام دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، کاخ سفید فعالانه در حال بررسی اختصاص موارد معافیت برای کشورهایی است که از ماه آینده و همزمان با آغاز دور جدید تحریم‌های ایران، واردات نفت خود را از این کشور کاهش می‌دهند.

بنا بر اعلام این مقام، دولت دونالد ترامپ در حال بررسی امکان در نظر گرفتن معافیت‌هایی چشمگیر برای کشورهایی است که در مسیر تبعیت از تحریم‌های نفتی ایران حرکت می‌کنند. وی گفت دولت آمریکا آماده است با کشورهایی که تمایل دارند واردات نفت خود را از ایران کاهش دهند، مورد به مورد کار کند.

این نخستین بار است که یک مقام دولت آمریکا از امکان در نظر گرفتن معافیت‌هایی برای کشورهای تبعیت‌کننده از تحریم‌های واشینگتن خبر می‌دهد. مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته در هند گفته بود برخی از مشتریان نفت ایران برای کاهش وارداتشان از این کشور به زمان نیاز دارند. اما جان بولتون  مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه هفته گذشته مدعی شده بود دولت آمریکا به دنبال به صفر رساندن صادرات محصولات نفتی و میعانات ایران است و تمایل دارد معافیت‌هایی را در این خصوص لحاظ نکند. البته وی خاطرنشان کرده بود ممکن است دولت لزوماً به این هدف دست نیابد.

پربیننده ترین خبرها