ضمن ممنوع کردن مشورت با شرکت‌های آمریکایی؛

اردوغان: به وزرا گفتم روی توانمندی‌های داخلی تکیه کنند

اردوغان: به وزرا گفتم روی توانمندی‌های داخلی تکیه کنند
شنبه 14 مهر 1397 - 19:20

رئیس‌جمهور ترکیه در نشست حزب «عدالت و توسعه» ضمن هشدار درباره سوءاستفاده «فرصت‌طلبان» داخلی از نوسانات ارزی، مشورت گرفتن وزرای دولت از یک شرکت آمریکایی را ممنوع کرده است.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» در نشست امروز شنبه حزب حاکم ترکیه در آنکارا به طرف‌های تجاری و سرمایه‌گذاران اطمینان داد، در کشورش بحران اقتصادی وجود ندارد.

به گزارش «دیلی صاباح»، رئیس‌جمهور ترکیه با تمجید از اقدامات دولت برای مقابله با نوسانات نرخ ارز در این کشور طی دو ماه اخیر گفت که ترکیه با «شدیدترین حملات اقتصادی» مواجه بوده اما توانست تا حد زیادی از این حملات به سلامت بیرون بیاید.

رئیس حزب عدالت و توسعه در این نشست با تاکید بر نقش برخی کشورهای خارجی در کاهش شدید ارزش «لیر» در ترکیه گفت که توضیح این موضوع با تکیه صرف بر مسائل اقتصادی ممکن نیست.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین با تاکید بر برخی سوء استفاده‌های داخلی از مشکلات ارزی این کشور، به «فرصت‌طلبان» هشدار داد که مجازات‌های اقتصادی دولت علیه این افراد در راه است.

اردوغان گفت: «ما مردم خودمان را در معرض فرصت‌طلب‌ها و در دامان آنها رها نخواهیم کرد».

رئیس‌جمهور ترکیه سه شنبه هفته گذشته هم در اظهاراتی خطاب به مردم، از آنها خواسته بود در صورت مشاهده افزایش غیرمعمول بهای کالاها و خدمات، موارد را به دولت گزارش دهند.

رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه روز شنبه تاکید کرد: «درهای ترکیه برای همه انواع سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌ها باز است البته به غیر از مواردی که به حاکمیت و آینده کشور مرتبط می‌شوند».

رئیس‌جمهور ترکیه که روابط کشورش با آمریکا در ماه‌های اخیر به شدت تیره شده، از توقف مشاوره‌های شرکت آمریکایی به دولت ترکیه خبر داد.

اردوغان در نشست امروز خبر داد که او به وزرای دولت ترکیه دستور داده که از شرکت «مکنزی اند کامپانی» هیچ مشورت و توصیه‌ای دریافت نکنند.

این شرکت آمریکایی یکی از معتبرترین شرکت‌ها در زمینه مشاوره مدیریت است.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین خبر داد که دولت این کشور به جای تکیه بر مشاوره‌های خارجی، روی توانمندی‌های داخلی تکیه خواهد کرد.

وی به حمله روز پنجشنبه تروریست‌های «پ.‌ک‌ک» در استان «باتمان» ترکیه واکنش نشان داد و گفت که ترکیه با کشتن حداقل ۸۰۰ تن از تروریست‌ها جان باختن هشت نظامی خود را تلافی خواهد کرد.

اردوغان با دفاع از حضور نظامی و عملیات این کشور در عراق گفت که ترکیه همه تروریست‌ها را در «قندیل» و «سنجار» نابود خواهد کرد.

دفاع تمام قد رئیس‌جمهور ترکیه از عملیات این کشور در خاک عراق در شرایطی صورت گرفته که بغداد بارها از آنکارا خواسته به تمامیت ارضی عراق احترام بگذارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها