مشاور اردوغان: آنچه در حق «خاشقچی» صورت گرفته جنایت است

مشاور اردوغان: آنچه در حق «خاشقچی» صورت گرفته جنایت است
شنبه 14 مهر 1397 - 23:05

مشاور رئیس‌جمهور ترکیه، ناپدید شدن «جمال خاشقچی» منتقد سیاسی آل‌سعود در کنسولگری سعودی در استانبول را «جنایت» خواند و خواستار محاکمه عاملان آن شد.

 

العالم - ترکیه

«یاسین اکتای» مشاور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شنبه شب در واکنش‌ به ناپدید شدن «جمال خاشقچی» منتقد سیاسی رژیم سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول گفت که «آنچه علیه خاشقجی صورت گرفته، جنایت است.»

وی در ادامه خواستار محاکمه عاملان ناپدید شدن منتقد سیاسی سعودی شد و تاکید کرد که ورود خاشقچی به کنسولگری عربستان روشن است، اما هیچ نشانه‌ای درباره خروجش از ساختمان کنسولگری وجود ندارد.

اکتای خاطر نشان کرد که دوربین‌های کار گذاشته شده در ساختمان کنسولگری، ورود خاشقجی را ثبت کرده است اما نشانی از خروجش نیست.

مشاور اردوغان افزود: این احتمال وجود دارد که خاشقچی با خودروی سفارت به مکان دیگر منتقل شده باشد.

او خواستار توضیح قانع‌کننده عربستان سعودی شد و گفت: اظهارات ولی‌عهد سعودی، قانع کننده نیست.

در همین حال، «عمر چیلک»، سخنگوی حزب «عدالت و توسعه» ترکیه گفت که آنکارا تلاش می‌کند «جمال خاشقچی»، نویسنده و منتقد نظام سعودی پیدا شود.

سخنگوی حزب حاکم این کشور گفت که تحقیقاتی برای یافتن خاشقچی شروع شده و به زودی جزئیات و مکان اختفای او مشخص خواهد شد.

چیلک افزود: «ترکیه به عنوان یک کشور، دارای امنیت است و به پرونده ناپدیدن شدن این روزنامه‌نگار سعودی اهتمام ویژه‌ای دارد».

رسانه‌های ترکیه بعد از ظهر امروز اعلام کردند که دادستانی کل این کشور تحقیقات برای مشخص شدن وضعیت خاشقچی را شروع کرده است.

«خدیجه ازرو»، نامزد خاشقچی چهارشنبه هفته گذشته به رسانه‌های ترکیه گفت که نامزدش برای انجام دادن کارهای ازدواجشان به کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول رفته و بیرون نیامده است. وی گفت که نامزدش از سوی دولت سعودی «ربوده شده» و این دولت مسئول جان او است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها