منابع ترکیه‌ای: جمال خاشقجی ترور شده است

منابع ترکیه‌ای: جمال خاشقجی ترور شده است
يکشنبه 15 مهر 1397 - 00:36

منابع آگاه از ترور و کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود داخل کنسولگری عربستان در ترکیه خبر دادند.

العالم-عربستان

ارزیابی‌های اولیه پلیس ترکیه حاکی است که «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود داخل کنسولگری عربستان در ترکیه کشته شده است.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که وی ترور شده و جسدش از کنسولگری به بیرون منتقل شده است

یکی از این منابع آگاه گفت: «ارزیابی اولیه پلیس ترکیه این است که آقای خاشقجی داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است. ما معتقدیم این قتل با برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته و جسد او به بیرون از کنسولگری منتقل شده است

این در حالی است که کنسولگری عربستان سعودی در استانبول حضور خاشقجی در کنسولگری را تکذیب کرده است.

 «یاسین اکتای» مشاور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شنبه شب در واکنش‌ به ناپدید شدن «جمال خاشقچی» منتقد سیاسی رژیم سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول گفت که «آنچه علیه خاشقجی صورت گرفته، جنایت است.»

وی در ادامه خواستار محاکمه عاملان ناپدید شدن منتقد سیاسی سعودی شد و تاکید کرد که ورود خاشقچی به کنسولگری عربستان روشن است، اما هیچ نشانه‌ای درباره خروجش از ساختمان کنسولگری وجود ندارد.

اکتای خاطر نشان کرد که دوربین‌های کار گذاشته شده در ساختمان کنسولگری، ورود خاشقجی را ثبت کرده است اما نشانی از خروجش نیست.

مشاور اردوغان افزود: این احتمال وجود دارد که خاشقچی با خودروی سفارت به مکان دیگر منتقل شده باشد.

«خدیجه ازرو»، نامزد خاشقچی چهارشنبه هفته گذشته به رسانه‌های ترکیه گفت که نامزدش برای انجام دادن کارهای ازدواجشان به کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول رفته و بیرون نیامده است. وی گفت که نامزدش از سوی دولت سعودی «ربوده شده» و این دولت مسئول جان او است.

پربیننده ترین خبرها