عربستان «قتل خاشقچی در کنسولگری» را تکذیب کرد

عربستان «قتل خاشقچی در کنسولگری» را تکذیب کرد
يکشنبه 15 مهر 1397 - 09:20

یک منبع مسئول در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه، اخبار مربوط به «قتل خاشقچی در کنسولگری» را تکذیب کرد.

العالم- عربستان سعودی 

 هم‌زمان با انتشار اخباری از جانب مسئولان ترکیه که «جمال خاشقچی» معارض معروف سعودی مبنی بر اینکه «احتمالا در کنسولگری عربستان در استانبول» کشته شده، است، یک منبع در کنسولگری، این اخبار را رد کرد. 

به گزارش شبکه خبری العربیه، این مسئول که نامش فاش نشد، از انتشار چنین اخباری ابراز انزجار کرد و گفت که «این اتهامات کاملا بی‌اساس را رد می‌کند» و تردید دارد که این اخبار از مسئولان مطلع ترکیه یا کسانی که موضوع به آنان واگذار شده، مطرح شده باشد. 

شنبه شب خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای که نامشان فاش نشد، خبر داد که ارزیابی‌های اولیه آنکار درباره ناپدید شدن جمال خاشقچی بعد از مراجعه به کنسولگری استانبول در روز چهارشنبه دوم اکتبر، نشان می‌دهد که او از کنسولگری خارج نشده و احتمالا کشته شده است. 

ساعتی بعد محمد العتیبی کنسول عربستان در استانبول با نشان دادن بخش‌هایی از کنسولگری به دورین خبرگزاری رویترز، مدعی شد که این کنسولگری اطلاعی از سرنوشت خاشقچی ندارد. 

حساب کاربری «معتقلی الرأی» که اخبار معارضان سعودی را در شبکه اجتماعی «توییتر» منتشر می‌کند، شب گذشته مدعی شد که اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه جسد خاشقچی در نقطه‌ای از شهر استانبول یافت شده است اما هیچ منبع رسمی یا معتبری این خبر را تأیید نکرد هر چند که شبکه خبری الجزیره آن را بازنشر کرد. 

طبق این گزارش، منبع سعودی در کنسولگری عربستان همچنین اعلام کرد که تیمی امنیتی متشکل از بازرسان سعودی، صبح شنبه به درخواست دولت عربستان و «موافق کشور برادر ترکیه‌» وارد استانبول شده‌اند تا تحقیقات ویژه‌ای در خصوص این پرونده آغاز کنند. 

هنوز عربستان سعودی نتیجه تحقیقات خود در این خصوص را به صورت رسمی اعلام نکرده است. همین امر سبب شده است تا انتشار خبر کشته‌شدن احتمالی خاشقچی موجی از اعتراض در فضای مجازی و رسانه‌ای در عربستان و خارج از آن ایجاد کند. 

جمال خاشقچی از روزنامه‌نگاران معروف سعودی است که پس از ممنوع القلم شدن در روزنامه الحیاة، به آمریکا رفت و اخیرا در روزنامه واشنگتن‌پست مطلب می‌نوشت. 

فارس

پربیننده ترین خبرها