بن سلمان، یکی از منتقدانش را تکه تکه کرد

بن سلمان، یکی از منتقدانش را تکه تکه کرد
يکشنبه 15 مهر 1397 - 12:04

پلیس ترکیه اعلام کرد که به احتمال زیاد جمال خاشقچی، روزنامه نگار سرشناس عربستانی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسیده است.

العالم – عربستان

منابع خبری اعلام کردند که تیمی سعودی پس از شکنجه خاشقچی، اقدام به تکه تکه کردن جسد وی کردند. این در حالی است که ریاض همچنان اصرار دارد که خاشقچی کمی پس از ورود به کنسولگری این کشور در استانبول، این مکان را ترک کرده است.

خبرگزاری رویترز شنبه شب به نقل از منابع ترکی گزارش داد: ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می دهد که خاشقچی روز سه شنبه پس از ورودش به کنسولگری عربستان در استانبول ربوده و سپس کشته شده است.

از سوی دیگر، یکی از منابع نزدیک به حکومت ترکیه اعلام کرد: پلیس اطمینان دارد که خاشقچی بدست تیمی ویژه کشته شده که به همین منظور به استانبول آمده و همان روز نیز این شهر را ترک کرده اند.

در همین حال یکی از منابع ترک گفت: بر این باوریم که این قتل از پیش طراحی و جسد به خارج از کنسولگری منتقل شده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز به نقل از منابع آگاه ترکیه خبرداد: تیمی که عملیات ترور را اجرا کردند از عربستان آمده و متشکل از 15 نفر بودند. بر اساس اعلام این منابع، در صورت قطعیت قتل خاشقچی، می توان آن را دلیلی بر تشدید روند فشارهای سعودی برای ساکت کردن مخالفان دانست.

از سوی دیگر، سایت خبری "میدل ایست آی" گزارش داد که، روزنامه نگار عربستانی پیش از کشته شدن، به شدت شکنجه و جسدش تکه تکه شده است، و این همان چیزی است که گزارش های خبری دیگر نیز به نقل از منابع آگاه آن را تایید کردند.

پربیننده ترین خبرها