عملیات مشترک پهپادی و توپخانه‌ای یمن علیه مواضع متجاوزان در ساحل غربی

عملیات مشترک پهپادی و توپخانه‌ای یمن علیه مواضع متجاوزان در ساحل غربی
يکشنبه 15 مهر 1397 - 14:45

دو یگان پهپادی و توپخانه‌ای یمن طی عملیاتی مشترک، مواضع نیروهای متجاوز در ساحل غربی را هدف قرار دادند.

العالم- یمن 

یگان پهپادی و توپخانه‌‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، طی عملیاتی مشترک، مقرهای نیروهای ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان تحت فرمان آن را در ساحل غربی هدف قرار دادند.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش «انصارالله»، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی این عملیات، مقرهای نیروهای ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان تحت فرمان آن را در شمال «النخیلة» هدف قرار دادند و طی آن شماری از این نیروها کشته و زخمی شدند و خسارات مادی زیادی به تجهیزات آنها وارد آمد.

یک منبع آگاه در یگان پهپادی یمن اعلام کرد که این عملیات مشترک پس از رصد دقیق تحرکات نیروهای ائتلاف در ساحل غربی انجام شد و به اهدافش دست یافت.

از سوی دیگر یک منبع آگاه نظامی نیز اعلام کرد که یگان موشکی ارتش یمن نیز امروز، مواضع متجاوزان در جنوب غرب «الدریهمی» را هدف قرار دادند و طی آن یک خودروی زرهی و یک بولدوزر نظامی منهدم شد و شماری از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

در پی انفجار یک بمب در شرق «التحتیا» در ساحل غربی یمن، نیز شماری از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، امروز (یکشنبه هفتم اکتبر) ارتش و کمیته‌های مردمی، دو عملیات نظامی دیگر نیز علیه مواضع شبه‌نظامیان همپیمان با عربستان در «مقبنة» واقع در تعز انجام دادند.

حمله نظامی عربستان سعودی در قالب ائتلاف منطقه‌ای-عربی به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن، وارد چهارمین سال خود شده است؛ حمله‌ای که جز نابودی زیرساخت‌های یمن و کشته و زخمی شدن‌ها ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور دستاوردی نداشته است.

این ائتلاف بعد از سه سال تهاجم و حمله بی‌امان به یمن، طی ماه‌های گذشته با هدف اشغال بندر «الحدیده» که در واقع تنها راه ارتباطی نیروهای انقلابی یمن با بیرون بوده و بیشتر کمک‌های بشر دوستانه از این بندر وارد یمن می‌شود، عملیاتی تحت عنوان «پیروزی طلایی» آغاز کرد که با مقاومت سرسخت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکنون شکست خورده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها