افشاي کمک تسلیحاتی المستقبل لبنان به مخالفان سوريه

افشاي کمک تسلیحاتی المستقبل لبنان به مخالفان سوريه
پنج‌شنبه 20 مهر 1391 - 07:24

العالم - يك عضو برجسته جريان المسقبل لبنان در ماههاي گذشته به برجسته ترين تامين كننده سلاح براي گروههاي تروريستي درگير در سوريه تبديل شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم ، شهر انطاكيه تركيه  در منطقه هم مرز با سوريه به طور مرتب ميزبان " عقاب صقر " نماينده  پارلمان لبنان و عضو جريان المسقبل به رهبري سعد حريري است كه به اعتراف  افراد عضو گروههاي مسلح مخالف سوريه  در تامين سلاح به ميزان فراوان براي  اين  گروهها شهرت دارد.
" ابووائل " از فرماندهان نيروهاي شورشي در جبل الزاويه مي گويد: هر بار كه عقاب صقر به انطاكيه مي آيد، سلاح به طور فراوان در اختيار ما گذاشته مي شود. مشكل اين است كه وي بر اطلاع از اماكني كه سلاح به آنها ارسال مي شود اصرار دارد.
درهمين حال روزنامه گاردين چاپ لندن در مقاله اي تحت عنوان "كاهش شديد ارسال سلاح به شورشيان سوريه" به قلم ايان بلك و ماتين شولف مي نويسد: جنگ بزرگ در سوريه نه در حلب، بلكه در مرزهاي جنوبي شهر انطاكيه تركيه اتفاق خواهد افتاد.
اين روزنامه انگليسي مي افزايد: از ماه مي تاكنون و از زماني كه محموله هاي سلاح براي شورشيان سوريه ارسال شد، مخالفان بشار اسد رئيس جمهور سوريه در لابي هتل ها و كافه هاي انطاكيه با يكديگر ديدار و دلايل نيازشان به كمك را بيان كردند.
براساس اين مقاله، سياست كشورهاي حاشيه خليج فارس و برخي ديگر از كشورهاي عربي، اختلاف ميان غرب و روسيه و نگراني از انتقال درگيري ها به ايران و لبنان، ارسال سلاح به شورشيان امري ضروري به نظر مي رسد. اما امروزه در زمينه ارسال سلاح به خطوط مقدم در حلب، كمبود شديدي احساس مي شود. به طوري كه هيچ اثري از سلاح هاي سنگيني كه شورشيان خواستار دريافت آن بودند نيست. از سوي ديگر نيروهاي شورشي با كمبود مهمات نيز مواجه هستند.
يكي از فرماندهان ميداني شورشيان موسوم به "ارتش آزاد سوريه" به نام ابوفرات با شكوه از كمبود سلاح مي گويد: آنها فقط با هدف تضمين ادامه درگيري ها به ما سلاح مي دهند. اما اين سلاح ها براي پيروزي بر نظام كافي نيست. وي همچنين تأكيد مي كند: تا پايان برگزاري انتخابات رياست جمهوري امريكا، وضعيت به همين صورت باقي خواهد ماند و من اطمينان دارم كه تا ما آن زمان مقاومت خواهيم كرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها