شاهزاده مغربی ربودن خاشقچی را «وحشیانه» خواند

شاهزاده مغربی ربودن خاشقچی را «وحشیانه» خواند
يکشنبه 15 مهر 1397 - 22:17

شاهزاده مغربی و پسر عموی پادشاه این کشور از مقامات سعودی خواست عاملان ربودن نویسنده منتقد سعودی را محاکمه کنند در غیر این‌ صورت در این اقدام «وحشیانه» شریک‌اند.

العالم - عربستان سعودی

ربودن «جمال خاشقچی» نویسنده و منتقد عربستانی که خبر قتل وی نیز به طور غیر رسمی منتشر شده، موجی از انتقادات در جهان عرب را علیه حکام سعودی موجب شده است.

«هشام بن عبدالله» شاهزاده مغربی و پسر عموی «محمد السادس» پادشاه مغرب در صفحه توئیتر خود ربودن «جمال خاشقچی» را وحشیانه توصیف و تأکید کرد که مسئولان سعودی باید عاملان این کار را مجازات کنند، وگرنه در این جنایت سهیم هستند.

او نوشت:  از تاریخ دوم اکتبر دیگر خبری از شهروند سعودی، نویسنده و دوست عزیزم  نیست و اطلاعات اولیه از شکنجه و ربودن وی توسط کارکنان کنسولگری عربستان در استانبول حکایت دارد.

هشام بن عبدالله افزود: اگر این اخبار صحت داشته باشد؛ ما در مقابل یک جنایت سیاسی قرار داریم که در خاک عربستان (کنسولگری) رخ داده و نقض قوانین بین‌المللی و بشری و اصول دین اسلام است.

این شاهزاده و معارض مغربی در ادامه از مسئولان سعودی خواست در این خصوص روشنگری کنند و جنایتکاران را به دادگاه بکشانند و در صورت عدم چنین اقدامی، مسئول این اقدام «وحشیانه» خواهند بود.

«هشام بن عبدالله» کارآفرین، پژوهشگر دانشگاه هاروارد، شاهزاده و همچنین معارض معروف مغربی است. او در ژانویه 2010 در سفری به عربستان با ملک عبدالله، پادشاه وقت عربستان دیدار کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها