کاهش بهای نفت در پی عقب‌نشینی آمریکا از مواضع سرسختانه در قبال ایران

کاهش بهای نفت در پی عقب‌نشینی آمریکا از مواضع سرسختانه در قبال ایران
دوشنبه 16 مهر 1397 - 10:44

صبح روز دوشنبه و پس از آن که واشینگتن از احتمال اعطای معافیت‌هایی به واردکنندگان نفت ایران خبر داد، بهای نفت خام برنت دریای شمال بیش از 1 درصد کاهش یافت.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، صبح روز دوشنبه و پس از آن که واشینگتن از احتمال اعطای معافیت‌هایی به واردکنندگان نفت ایران خبر داد، بهای نفت خام برنت دریای شمال بیش از 1 درصد کاهش یافت. این در حالی است که گمانه‌زنی‌ها از احتمال افزایش تولید نفت عربستان سعودی برای جبران کاهش صادرات نفت ایران حکایت دارد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال صبح امروز با 90 سنت کاهش (معادل 1.1 درصد) به 83 دلار و 26 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 54 سنت کاهش (معادل 0.7 درصد)، 73 دلار و 80 سنت معامله شد.

واشینگتن می‌کوشد از اواسط آبان‌ماه و با اعمال تحریم‌های جدید، صادرات نفت ایران را به 0 برساند. اما روز جمعه هفته گذشته یک مقام دولت آمریکا از احتمال در نظر گرفتن معافیت برای کشورهایی خبر داد که در مسیر کاهش واردات نفت از ایران گام برداشته اند. همچنین در تحولی که از تأثیر اندک فشارهای آمریکا بر مشتریان نفت ایران حکایت دارد، رویترز روز جمعه گزارش داد هند در ماه آینده از ایران 9 میلیون بشکه نفت خریداری خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها