پاسخ‌‌های متنوع بحرینی‌ها به تهدید دولت در خصوص انتخابات

پاسخ‌‌های متنوع بحرینی‌ها به تهدید دولت در خصوص انتخابات
دوشنبه 16 مهر 1397 - 12:42

فعالان بحرینی به تهدیدات وزارت کشور در خصوص محاکمه تحریم‌کنندگان انتخابات پارلمانی پاسخ‌های متنوعی در خصوص حقوق سیاسی اجتماعی خود دادند.

العالم _ بحرین

شماری از فعالان بحرینی در واکنش به تهدید وزارت کشور بحرین مبنی بر رصد اخبار و پیام‌های حاوی دعوت به عدم مشارکت در انتخابات پارلمانی و ارجاع صاحبان این پیام‌ها به دادستانی کل، هشتگی را تحت عنوان « #سنشارک_اذا» (مشارکت می‌کنیم به شرط اینکه...) راه‌اندازی کرده و شروط خود برای شرکت در انتخابات را به اشتراک گذاشتند.

یکی از کاربران نوشت که در انتخابات شرکت می‌کنیم به شرط آنکه «ابراهیم شریف» رهبر سرشناس و دبیرکل سابق جمعیت وعد آزاد شود.

کاربر دیگری نوشت: «در انتخابات شرکت می‌کنیم به شرط آنکه روند آشتی ملی و طرح اصلاح فراگیر آغاز و زندانیان سیاسی آزاد شود و تبعید شدگان نیز به کشور بازگردند».

دکتر «طه الدرازی» جراح مغز و اعصاب نیز نوشت: «شرکت می‌کنیم به شرط آنکه تمامی زندان‌ها از زندانیان خالی شود و به منشور ملی و قانون اساسی عمل شود و پارلمان اختیارات کامل داشته باشد».

«علی الاسود» از رهبران جمعیت اسلامی-ملی الوفاق نیز نوشت : «شرکت می‌کنیم به شرط آنکه دولت به دیدگاه مردم، رأی‌دهندگان و شهروندان احترام بگذارد و اجازه دهد آنها دیدگاه خود را در فضای آزادی عمومی بیان کنند در حالیکه تهدیدات علیه تحریم‌کنندگان انتخابات و کسانی که دعوت به تحریم می‌کنند، بازگشت به قبل است».

«محمد خجسته» تبعه بحرینی که بنا به دلایل سیاسی سلب تابعیت شده و در خارج از بحرین به سر می‌برد، نوشت: «شرکت می‌کنیم به شرط آنکه شهروندان در برابر قانون برابر باشند و هیچ تبعیضی علیه آنها به دلیل تابعیت، نژاد و دین و عقیده وجود نداشته باشد».

«ابراهیم الدرازی» از فعالان سیاسی نیز نوشت: «شرکت می‌کنیم به شرط آنکه آشتی ملی محقق شود، زندان‌ها از حضور زندانیان خالی و نظام انتخاباتی اصلاح شود و به پارلمان اختیارات واقعی داده شود.»

«علی یحیی» وکیل حقوقی نیز نوشت: «شرکت می‌کنیم به شرط آنکه به ما اجازه بیان دیدگاه داده شود نه اینکه به خاطر بیان دیدگاه خود زندانی شویم.»

دولت بحرین اعلام کرده که انتخابات پارلمانی بحرین به دستور پادشاه این کشور، ۲۴ نوامبر (۳ آذرماه) برگزار خواهد شد.

در انتخابات سال 2002، شیعیان بحرین انتخابات را تحریم کردند و مجلس در اختیار احزاب سنی، متشکل از حزب منبرالاسلامیه (اخوان المسلمین بحرین) و سلفی‌ها قرار گرفت.

پیش از این شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین ضمن اعلام تحریم انتخابات، با اشاره به اینکه اوضاع بحرین همچنان مانند سابق است و هیچ تغییری در آن حاصل نشده است، تأکید کرد که «وضعیت تغییر نکرده که موضع ما نیز تغییر کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها